Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Remote Desktop hjälp. Share screen funkar inte.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kan inte dela ut min egna skärm lokalt i ARD. Alla andra funktioner funkar utmärkt.
Jag har två datorer med ARD på jobbet, en powerbook g4 och en powermac g5. Båda har samma nätverksinställningar och senaste version av ARD. Det är g5an som det inte funkar på.
Jag kan dela ut andra skärmar men inte min g5ans egna.

Nån som har någon lösning på detta problem så vore jag grymt tacksam.

• Medlem
  • Harestad
  • 2005-10-11 16:47

Du har säkert använt ARD tidigare på maskinerna men för att vara på den säkra sidan.

Har du ställt in rätt rättigheter? Systeminställningar -> Fildelning -> Remote Desktop

Har du anget rätt admin uppgifter när du ska "kidnappa" datorn? Dubbelklicka på datorn i Remote Desktop -> Klicka på Edit -> Fyll i rätt uppgifter

Har du öppnat rätt portar i din brandvägg? Sök på "Port" i Remote Desktop -> Hjälp

Allt det där har jag kollat ca: 20 ggr.
Det konstiga är att alla andra funktioner funkar hur bra som helst. Det är bara när jag vill dela ut min egna skärm till en eller flera datorer som det inte funkar. Det står bara "Access denied", men jag har tillåtit precis allting man kan tillåta på både clienterna och min egna dator. Så har det varit ända sen jag installerade programet.
Alla datorer har senaste uppdatering av tiger.

• Medlem
  • Harestad
  • 2005-10-12 09:09

Hmm, mer än så kan jag tyvärr inte om ARD

Hoppas du kan lösa det till slut!

1
Bevaka tråden