Jag har gjort en ny tv-widget som diskuteras här och finns att ladda ner här .
Jag är dock inte riktigt nöjd med nuvarande utseende, speciellt inte de blåa kanterna uppe och nere och jag är helt värdelös på att "göra nåt snyggt" själv. Men! Turligt nog finns ju många riktigt duktiga mac-designers och jag antar att gräddan av dem läser detta forum
Jag ber helt enkelt om hjälp i ärendet och hoppas att nån av er nappar! Jag bifogar de tre bilder som utgör widgetens nuvarande utseende och ser gärna att ni laddar ner widgeten så ni får se grejerna "live" också.
Det jag tacksamt skulle ta emot är tre nya bilder i typ samma storlek som de jag bifogar meddelandet. Lite bredare går fint men undvik helst smalare.
Jag har ett krav: En av ramarna (över eller under) måste vara hög nog att rymma det där "i"-et man klickar på för att få fram baksidan.
Det bästa vore om jag fick iaf mittenbilden som en photoshop-fil (psd) eftersom jag behöver lägga på lite text på den vissa tillfällen. Bilderna ska sedan användas i png 24-bitarsformat med genomskinlighet.
Textfärgen får ni bestämma också helt fritt så att den passar er design, den blåa som är nu byter jag gärna ut men jag skulle uppskatta om nuvarande program-raden även i fortsättningen hade en egen färg så att den "står ut" lite. Hög kontrast för ökad läsbarhet vore också toppen eftersom widgeten är ganska kompakt. Fetstil är också att föredra för läsbarhetens skull.
Ta gärna en titt på widgeten från tvinfo.se som i mitt tycke har ett mycket snyggt utseende. Rippa den inte rakt av bara
Har vi någon frivillig som kan tänka sig offra några konstnärliga minuter på en kreation?
Widgeten kan för övrigt ha flera olika utseenden/skins så ju fler förslag desto bättre. Omväxling förnöjer!
Tack på förhand och hoppas att ni även har någon nytta av widgeten!
Gustav