Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Önskas: Hjälp med ett nytt utseende till min tv-widget!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har gjort en ny tv-widget som diskuteras här och finns att ladda ner här .

Jag är dock inte riktigt nöjd med nuvarande utseende, speciellt inte de blåa kanterna uppe och nere och jag är helt värdelös på att "göra nåt snyggt" själv. Men! Turligt nog finns ju många riktigt duktiga mac-designers och jag antar att gräddan av dem läser detta forum

Jag ber helt enkelt om hjälp i ärendet och hoppas att nån av er nappar! Jag bifogar de tre bilder som utgör widgetens nuvarande utseende och ser gärna att ni laddar ner widgeten så ni får se grejerna "live" också.

Det jag tacksamt skulle ta emot är tre nya bilder i typ samma storlek som de jag bifogar meddelandet. Lite bredare går fint men undvik helst smalare.
Jag har ett krav: En av ramarna (över eller under) måste vara hög nog att rymma det där "i"-et man klickar på för att få fram baksidan.

Det bästa vore om jag fick iaf mittenbilden som en photoshop-fil (psd) eftersom jag behöver lägga på lite text på den vissa tillfällen. Bilderna ska sedan användas i png 24-bitarsformat med genomskinlighet.

Textfärgen får ni bestämma också helt fritt så att den passar er design, den blåa som är nu byter jag gärna ut men jag skulle uppskatta om nuvarande program-raden även i fortsättningen hade en egen färg så att den "står ut" lite. Hög kontrast för ökad läsbarhet vore också toppen eftersom widgeten är ganska kompakt. Fetstil är också att föredra för läsbarhetens skull.

Ta gärna en titt på widgeten från tvinfo.se som i mitt tycke har ett mycket snyggt utseende. Rippa den inte rakt av bara

Har vi någon frivillig som kan tänka sig offra några konstnärliga minuter på en kreation?

Widgeten kan för övrigt ha flera olika utseenden/skins så ju fler förslag desto bättre. Omväxling förnöjer!

Tack på förhand och hoppas att ni även har någon nytta av widgeten!
Gustav

Tycker att det utseendet som du har nu är stilrent och snyggt. Enkelt vore ju att använda sig
av en sådan enkel funktion som Hue/Saturation i Adobe PhotoShop och bara ändra färgerna.
Mer avancerat än så känner jag inte behövs. Det är funktionen som är viktigast!

Jag tycker inte det är så snyggt. Så jag sätter genast igång och jobbar!

• Medlem
  • 2005-10-13 15:59

Går det inte att göra Widgeten som en TV då, jag skissade upp en lite fort
där själva skärmen är genomskinlig om det går, lägger upp den som
en .psd fil så kan du kolla på det om det är något att ha...

Buchwald: jag sparar nuvarande skin då

ML: Givetvis går det att göra widgeten som en tv, du har helt fria händer! Din bakgrund går utmärkt att pussla in. Det jag däremot tänkte på var att en genomskinlig bakgrund kan göra det svårt att läsa texten om skrivbordsbakgrunden har en olycklig färg så det får man nog passa sig för. Eller tänkte du att rutan skulle ligga "ovanpå" texten och att man har en annan bakgrund också som inte är genomskinlig?

• Medlem
  • 2005-10-15 23:56

Du kan göra vad du vill med min skiss säg till om det funkar, angående genomskinligheten
ta det som blir bäst...

• Medlem
  • 2005-10-16 00:03

Jag tycker kombinationen blått och svart är jobbig. I synnerhet när det gäller text, som i det här fallet är svart på blå botten. Hellre en ljus botten med svart text för aktuellt program och grå för nästa och nästa igen.

Kom precis på att jag har lovat dig en ny sida :-/

Ska se ifall jag kan hitta på någonting tills imorrn, har fullt upp med flera projekt pararellt så det är lite tidsbrist hos mig nu...

Ursprungligen av Joakim Halvarsson:

Kom precis på att jag har lovat dig en ny sida :-/

Ska se ifall jag kan hitta på någonting tills imorrn, har fullt upp med flera projekt pararellt så det är lite tidsbrist hos mig nu...

Det är lugnt, ta den tid du behöver och stressa inte! Jag har också fullt upp i en vecka framåt så jag vet hur det känns.
När du kommit fram till något snyggt så kanske vi kan använda det som bas för ett skin till widgeten? Tvinfos widget följer ju designen på deras hemsida vilket ju är lite fyndigt ändå.

1
Bevaka tråden