Brukar lyssna på Sveriges Radio med real player och brukar också titta på videoklipp från SVT. Nu har ljudet alldeles plötsligt försvunnit. Jag kan lyssna på musik i iTunes men får inget ljud från radio eller till videoklippen.
Har installerat om Realplayer och Real one player vilket resulterat i ett nytt fel. Får upp en skylt som säger att "Webradio-sveriges radio har innehåll av MIME-typ "audio/x-pn-realaudio-pludin" och du saknar insticksfil för den MIME-typen.
Det har fungerat utan problem i en månad att lyssna på radio och så plötsligt det här.
Jag är medveten att den här tråden varit uppe men jag kan inte säga att svaren där är särskilt klargörande och framförallt inte enkla.
Är ny mac ägare. Vad är det med mac och mediaspelare? Är det ett dåligt skämt? Quicktime kan inte spela avi så man laddar ner VLC, som börjar hacka, man får då tips om mplayer och det funkar ett tag tills andra problem uppstår, så man laddar ner nya mplayer och alldeles plötsligt är ljudet inte i synk med bilden. Att det inte finns en mediaspelare som funker smärtfritt med mac är en skandal!
Visst OSX är jättestabilt men det är väl skit det samma om den inte fungerar ihop med program man behöver. Känns som jag bytt bort gamla problem mot nya när jag gick över till mac.
Men det är ju snygg design.