Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte lägga in ett album på iPoden...

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett album som inte går att kopiera in på min iPod. Jag har försökt med allt, kopiera och klistra in med kortkommandon, markera hela albumet och sedan dra och släppa... Men det går inte! Däremot går det alldeles utmärkt att lägga in andra album...

Någon som har en aning om vad felet är?

  • Avstängd
  • International user
  • 2005-10-24 21:13

Det kanske är kodat med någon codec som iTunes inte klarar typ Real eller Wma eller ogg?

Ursprungligen av Mattias L:

Det kanske är kodat med någon codec som iTunes inte klarar typ Real eller Wma eller ogg?

Nja, det är mp3-låtar hela bunten, och jag lyssnar ju på skivan i iTunes vanligtvis, det är bara det att jag inte kan föra över den till min iPod...

  • Avstängd
  • International user
  • 2005-10-24 22:35

Ok, kolla under info i iTunes vad den är kodad med, det måste vara någon av följande för att det skall gå att spela på iPodden:

AAC (16 to 320 Kbps), Protected AAC (from iTunes Music Store), MP3 (16 to 320 Kbps), MP3 VBR, Audible (formats 2, 3 and 4), Apple Lossless, WAV, AIFF

Jag tror att iTunes klarar fler format än iPodden.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2005-10-24 23:51

Ett enkelt sätt att fixa det är att högerklicka - ctrl-klicka - på låten/låtarna och välja "Konvertera markering till AAC"
(som ju dock gör att du förlorar lite kvalitet - inte direkt märkbart för den som inte är en finlyssnare)

Ursprungligen av Arvid:

Ett enkelt sätt att fixa det är att högerklicka - ctrl-klicka - på låten/låtarna och välja "Konvertera markering till AAC"
(som ju dock gör att du förlorar lite kvalitet - inte direkt märkbart för den som inte är en finlyssnare)

Finlyssnare är precis vad jag är... Jaja, jag ska pröva (göra kopior först) och lyssna hur stor kvalitetsskillnaden blir, kanske går alldeles utmärkt?

Tack för hjälpen iaf!

  • Oregistrerad
  • 2005-10-25 02:19

har du utrymmet och vill finlyssna borde det gå utmärkt att konvertera till apple lossless eller wav, som inte bör vara lika förstörande som mp3/aac.

1
Bevaka tråden