Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilket är bästa e-post programmet

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-10-26 10:16

Är på jakt efter ett nytt epostprogram och vill gärna veta vilket ni har bra erfarenhet av...

• Medlem
  • 2005-10-26 10:23

Om du inte har microsoft office ännu (word, excel och powerpoint) rekommenderar jag det. Det innehåller nämligen även epostprogrammet Microsoft entourage, vilket är macvärldens motsvarighet till Microsoft Outlook. Många funktioner, stabilt, innehåller även kalender. Klockrent helt enkelt. För att se hur det funkar kan du ladda ner Microsoft Office 2004 Testdrive från Microsofts hemsida.

http://www.microsoft.com/sverige/products/mac/

Direktlänkt för nedladdn: http://download.microsoft.com/download/1/4/5/145C1051-AF90-48EC-BEF8-6B8D3AF9EF86/Office2004TestDriveSV.dmg.bin

Jag brukar sällan förorda någontint från just MS, men detta e-post program är det jag alltid kommit tillbaka till även om jag provat andra.

Lycka till!

Själv så har jag använt Eudora sedan tidernas begynnelse ungefär. Men jag vet inte om jag egentligen kan rekommendera programmet till någon som inte kört det sedan innan. Det är lite stenålder över det, men det fungerar. (Men det jobbas för fullt på en helt omskriven Cocoa-version av Eudora som ska komma, okänt när, och som ska blir intressant att testa.)

Några andra e-postprogram:
Mail i den version som följer med Tiger är rätt bra, vet många som trivs i det.
Entourage som följer med Office-paketet är kompetent också.
PowerMail och Mailsmith är lite mera ovanliga, men väldigt omtyckta av de som använder dom.

Personligen tycker jag att Apples egna mail är riktigt bra, lätt och smidigt, inga konstigheter!

Instämmer med Korsriddaren - Entourage är det bästa e-post-program jag testat, både på Mac och PC

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-26 14:37

Instämmer med Buchwald, inbyggda mail är precis utmärkt. Körde Entourage i ett år innan jag bestämde mig för att testa det i min mening troligen för simpla Mail. Nu är jag fast...

• Medlem
  • International user
  • 2005-10-26 20:14

Jag lägger en slant på Entourage.
Stabil. Dessutom behåller den mail efter att konon byts ut.

Yes!!

1
Bevaka tråden