Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spara till PDF via hemsida

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2005-10-30 20:01

Här kommer något att tänka på.
Vet ni om det är tekniskt möjligt att låta en användare ladda upp en JPG, TIF, EPS, PSD, BMP eller annat filformat mot en hemsida och sedan per automatik se till att filen sparas om som PDF, mailas tillbaks till av kunden angiven e-postadress och därefter raderas från hemsideservern?

Pust. Ingen dåligt lång mening den där...

Någon som känner att han/hon har koll på en lösning? Alla idéer av intresse.

/Bauer

• Medlem
  • International user
  • 2005-10-30 20:14

Inte för att de raderas från servern, men ett partytrick är att i Safari trycka cmd och i och om man använder Mail.app så läggs sidan in i ett mejl och skickas "levande" till mottagaren.

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2005-10-30 20:51
Ursprungligen av Konrad:

Inte för att de raderas från servern, men ett partytrick är att i Safari trycka cmd och i och om man använder Mail.app så läggs sidan in i ett mejl och skickas "levande" till mottagaren.

???????????????
Nu hänger jag inte med. Jag vill alltså att kunden via en hemsida ska kunna välja en bildfil i något format.
För att därefter få samma bild mailad till sig automatiskt – men nu som PDF. Oavsett vilken webbläsare kunden har.

/Bauer

• Medlem
  • 2005-10-30 21:59

PDFlib för PHP kan fixa åtminstone en del av formaten. Kostar dock pengar för att användas kommersiellt.

http://se.php.net/manual/en/ref.pdf.php

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2005-10-30 22:07

Man borde väl kunna få Photoshop att hugga tag i inkommande filer i från hetmapp - spara om till Photoshop-PDF – och på något sätt maila tillbaks PDF:en.

Men kanske är det krångligare än vad jag tror.

/Bauer

Ursprungligen av Bauer:

Man borde väl kunna få Photoshop att hugga tag i inkommande filer i från hetmapp - spara om till Photoshop-PDF – och på något sätt maila tillbaks PDF:en.

Men kanske är det krångligare än vad jag tror.

/Bauer

Och så strider det mot licensreglerna...

Är det en OS X-maskin finns det dock långt bättre sätt en så. Lite AS- och/eller Shell-scripting och saken är biff

1
Bevaka tråden