Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skadat logikkort Ibook - två frågor

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-11-01 15:14
Ursprungligen av Jonas Sagard:

Ok, det blir nog till att lämna in min dator ändå. Nu strejkar skärmen nästan totalt. Kan man lämna in den här i London trots att jag köpte den på Macoteket?

Bärbara har worldwide warranty.
Men för säkerhets skull fråga de att din har garanti kvar och gäller i London

  • Oregistrerad
  • 2005-11-01 22:30

Men jag blir lite orolig nu! Har en G4 1.2:a och absolut inte lust/råd att råka ut för något logikkortsbyte. Snart går tiden för att köpa till applecare ut också. Är det ett väldigt frekvent förekommande fel eller?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-11-02 10:33
Ursprungligen av Hägg:

Men jag blir lite orolig nu! Har en G4 1.2:a och absolut inte lust/råd att råka ut för något logikkortsbyte. Snart går tiden för att köpa till applecare ut också. Är det ett väldigt frekvent förekommande fel eller?

Fel på moderbordet är ju sällan ditt fel, vilket innebär att det är fabrikationsfel.

Vilket dom måste stå för om du kan bevisa det.

  • Medlem
  • Sollefteå
  • 2005-11-03 12:49

Precis, men hur f-n bevisar man det?

Senast redigerat 2005-11-03 13:53
  • Medlem
  • Luleå
  • 2005-11-04 19:02
Ursprungligen av echo:

Precis, men hur f-n bevisar man det?

Du lämnar in den till en Servicetekniker, denna tar typ 850:- moms i timmarvode för att undersöka felet. SKulle han då tycka att det inte var ett fabrikationsfel så får du punga ut pengarna och stå där nån tusenlapp fattigare och med en trasig iBook i näven.

Säger han däremot att det är fabrikationsfel så tar du kontakt med apple, efter några timmar i telefonkö och efter några "vänta så ska jag fråga chefen" så kommer de be dig faxa in ett intyg av en certifierad apple-tekninker. Du får ett referens nr och ger detta till teknikern.

Sen väntar du...

(Delen jag behöver är restnoterad, dvs. finns inte i lager. Så det är bara att vänta, apple är ju inte kända för att vara snabba på att få fram varor, så det tar nog en stund.)

Går reklamationen igenom så betalar apple teknikerarvodet... Tror jag, så fråga en tekniker först. Gå till närmaste applecenter och be om att få växla ett ord med deras tekniker eller kolla om säljarna kan hjälpa dig.

Lycka till!

Bor du i Umeå eller längre norrut så ska du vända dig till Grafit. Vi är jävla trevliga

  • Oregistrerad
  • 2005-11-03 13:31

...för ett "Jag har skött den exemplariskt så det är rimligt att anta att det är ett fabrikationsfel" lär väl knappast gå hem utan slagsmål?

Bevaka tråden