Precis, men hur f-n bevisar man det?
Du lämnar in den till en Servicetekniker, denna tar typ 850:- moms i timmarvode för att undersöka felet. SKulle han då tycka att det inte var ett fabrikationsfel så får du punga ut pengarna och stå där nån tusenlapp fattigare och med en trasig iBook i näven.
Säger han däremot att det är fabrikationsfel så tar du kontakt med apple, efter några timmar i telefonkö och efter några "vänta så ska jag fråga chefen" så kommer de be dig faxa in ett intyg av en certifierad apple-tekninker. Du får ett referens nr och ger detta till teknikern.
Sen väntar du...
(Delen jag behöver är restnoterad, dvs. finns inte i lager. Så det är bara att vänta, apple är ju inte kända för att vara snabba på att få fram varor, så det tar nog en stund.)
Går reklamationen igenom så betalar apple teknikerarvodet... Tror jag, så fråga en tekniker först. Gå till närmaste applecenter och be om att få växla ett ord med deras tekniker eller kolla om säljarna kan hjälpa dig.
Lycka till!
Bor du i Umeå eller längre norrut så ska du vända dig till Grafit. Vi är jävla trevliga