Om man kör Acrobat 6 kan man ha inbäddade filmer i pdf-en. Tyvärr bröts detta i o m ver 7 - en bugg som ännu inte rättats till i Acrobat 7.0.3. Annars gillar jag att köra både presentation och färdig trycksak från ett och samma InDesigndokument. Sparar mycket tid.
Keynote är bra men ganska begränsat vad gäller funktioner och finesser. Ex-vis kan man inte rita på fri hand. Folk brukar dock bli impade av bildövergångarna (en iBook är lite klen för vissa mer avancerade övningar). Kommer nog att bli riktigt bra i version 3 (är nu ver 2)
PowerPoint är i mitt tycke uselt att göra bildlayout i, men bra till text, enkel och snabb justering/friläggning av bilder och allmän kompatibilitet med windows. Olika skriftsystem funkar dessutom ganska bra mellan plattformarna nuförtiden. Dock finns en bugg i ppt som gör att hela filen kan försvinna spårlöst (poff!) trots att man sparar hela tiden. Man måste göra spara som med jämna mellanrum för att vara på den säkra sidan. Har hänt mig en gång och finns beskrivet både här på 99mac och på andra forum. En anledning till att jag gjorde en viktig presentation i Keynote nyligen trots att jag aldrig jobbat i det förut.