Hej,
Tänkte väcka denna gamla tråd igen. Det har ju hänt en hel del på denna front antar jag, speciellt nu med musikvideos i iPods och iTunes. Jag har också införskaffat en eyeHome så det hjälper ju en del. I den kan jag spela alla musikvideos jag har sparade på mina datorer och det är väldigt nice.
Behovet är ju lite annorlunda med ovan parametrar så jag omforulerar mig lite.
1.
Först skulle jag vilja rippa av en DVD skiva utan att behöva klippa den manuellt. Dvs på ungefär samma sätt som iTunes gör med en cd och ta varje kapitel, ej fil, på en DVD och spara den som en egen fil. Helst direkt i ett format som iTunes sväljer.
2.
När man fått ovan så känns steg två som ren lyx men det hade varit skitschysst att få iTunes att spara ljudfiler (aac och mp3) på en disk och alla videofiler på en annan disk. Lyxproblem men är det inte sådana vi diskuterar här.
Det är ju främst fråga ett som är väldigt relevant. Jag har köpt på mig ganska många musik DVD's och det är schysst att kunna köra ut dem i stereon och ha på bilden på dator/tv/projektor. men jag vill ju kunna ha playlists som är snygga i helst iTunes där jag kan spela hela playlisten upp och ner eller random.
Är ovan något som fungerar med någon prodgramvara idag?
Undrar,
D.