Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konstiga tecken vid utskrift på Windowsskrivare

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-11-10 18:21

Tjena

Försöker här hemma att koppla upp min ibook så att jag kan skriva ut via pappas windowsskrivare.
Men när jag skriver ut så blire det bar en massa tjafs, ser ut som alla faka om dokumenet i fråga. se bild
Någon som har någon lösning på detta??

Hampus

• Medlem
  • 2005-11-10 18:25

Förtydligar rubriken lite från "Konstiga teken vid utskrift".

Mod

Det är postscript-kod och beror på att du skriver ut ett dokument till en postscript-skrivare, men att den inte kan hantera koden du skickar till den.

Har jag rätt i att det är ett PDF-dokument du försöker skriva ut? I så fall kan du prova att skriva ut det från Adobe Reader istället för Apples Preview, och som utskriftstillval kan du isåfall också prova "skriv ut som bild"

• Oregistrerad
  • 2005-11-11 17:57

Japp den står som popstscript-skrivare men det är en epson stylus photo rx 425 men eftersom den inte finns med blad alla skrivare i inställningarna så fick det stå kvar som en postscript-skrivare. Den närmaste som finns är stylus photo rx 500, kanske borde ändar inställning till den istället?

Men nej jag skriver inte ut ett PDF, det är ett vanligt microsoft office word doukment.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-15 01:46

Epson verkar ha drivrutiner till deras skrivare på www.epson.se men jag hittar inte just din modell. Har du köpt den i Sverige? Om inte kolla deras sajter i andra länder.

1
Bevaka tråden