Fick av en god vän en dator som inte längre skulle behövas på deras företag. Den har lite över 2 år på nacken och vad jag kan urskilja av 2h+ pulandes för första gången i mitt liv är att det är en powermac, os x 10.1.2 och 512mb i ram!
Är imponerad av hur ett sånt snygg skal (skrivbordet och alla finesser) kan starta upp och flyta på en såpass gammal och välfylld av dokument och annat ostädat skit (ifall vi skulle jämföra med windows) så väl som det gör!
Det enda som går segt och även hackar är bilduppdateringen när jag använder min webläsare som var installerad, explorer.
Datorn var stationerad i holland så först var de lite pulandes med språket och nu sitter jag genom ett nätverk som jag slutligen fick igång ;D
Tanken är att jag ska göra en formatering och en ny installation av ett par Tiger skivor (v. 10.4) och lära mig allt från ruta ett.
Vart kan jag hitta mer detaljerad information av vad datorn innehåller för hårdvara? En slags enhetshanterare om man drar paraleller till windows kanske?
Ska fila lite på hur man sänker textstorleken i explorer också
samt ladda ner msn