Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Photoshops Kontaktkarta

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Haninge
  • 2005-10-22 09:59

Hej;

I en nästa version av Photoshop CS önskar jag mig möjligheten att spara kontaktkartor som flersidig PDF. I längden känns det onödigt att ha 12 filar med kontaktkartor på en bildmapp, det blir en jäklans massa jobb att printa och spara.

Rönnbäck, vad tror du?

Mikkel

Har du Acrobat (alltså fullversionen) kan du slå ihop filerna till en.

• Medlem
  • Haninge
  • 2005-10-24 20:05
Ursprungligen av CyberPet:

Har du Acrobat (alltså fullversionen) kan du slå ihop filerna till en.

Ja, och det gör jag redan. Och om jag inte gör så, så slänger jag samtliga filar över närverket till RIP-servern, direkt in i spool-mappen.

Men hur jag än gör så kommer man inte kring det med att sitta och spara samtliga filar först...eller har någon ett bra förslag?

Mikkel

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-24 23:44

Jag har script som skapar detta i InDesign, du kan få med filnamn, färgrymd, ICC-profil, storlek mm i en liten text under bilden.

Kolla min hemsida: http://www.colorconsult.se/

Janne Suhr

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-25 10:57

Jag har precis samma problem. Sitter med hundratals bilder som ska skrivas ut på A4 med två foton på varje sida. Det kommer ta ett tag känner jag. Tips anyone? Jag har inte tillgång till InDesign just nu.

PhotoShop 6.0 är det

Ursprungligen av Mikkel:

Hej;

I en nästa version av Photoshop CS önskar jag mig möjligheten att spara kontaktkartor som flersidig PDF. I längden känns det onödigt att ha 12 filar med kontaktkartor på en bildmapp, det blir en jäklans massa jobb att printa och spara.

Rönnbäck, vad tror du?

Mikkel

Rönnbäck tror: Att Creative Suite (CS2) redan innehåller allt du behöver. Gå in i Bridge, markera de bilder du vill ha kontaktkarta på, gå till menyn Arkiv>Placera>InDesign, luta dig tillbaka och njut av livet...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-25 14:01
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Rönnbäck tror: Att Creative Suite (CS2) redan innehåller allt du behöver. Gå in i Bridge, markera de bilder du vill ha kontaktkarta på, gå till menyn Arkiv>Placera>InDesign, luta dig tillbaka och njut av livet...

Vad skulle en dagsutbildning gå loss på ??

/Tangen

1
Bevaka tråden