Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Piratskyddet höll inte - OS X för Intel redan knäckt

Tråden skapades och har fått 101 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2005-11-27 16:05

Den som lever får se hur det blir med Intelmacarna. Jag kommer dock att köpa en riktig maskin som det står Apple på med allt vad det innebär.

Det finns ju de stackare som monterar in riktigt vassa porschemotorer i gamla bubblor (VW 1300). Är det en porsche då? Nä, det är en bubbla med en fet motor, men ändå en bubbla.

Eller som någon annan sa:

Oavsett om man köper den dyraste parfymen och sminket och applicerar på en gris så är det fortfarande när allt kommer omkring en gris

metaforen med grisen gäller väl snarare om du kör Windows på en Mac. Det är själva skjalet som är parfymen och sminket. Det är innehållet som avgör om det är en gris eller ej.
Om du låter en skitsmart person gå utan parfym, dusch och fina kläder i en månad, så är det fortfarande när allt kommer omkring en skitsmart person.

• Oregistrerad
  • 2005-11-27 17:28

Hehe...jo sant

Ursprungligen av Laseranders:

metaforen med grisen gäller väl snarare om du kör Windows på en Mac. Det är själva skjalet som är parfymen och sminket. Det är innehållet som avgör om det är en gris eller ej.
Om du låter en skitsmart person gå utan parfym, dusch och fina kläder i en månad, så är det fortfarande när allt kommer omkring en skitsmart person.

Varför är intressset så "stort" för det krackade Macos för Intel. Jo, helt enkelt för att det är enda chansen för vanligt folk att kolla hur det funkar på en sk PC. Det finns ju nämligen inga Macdatorer med Intel i än. Det enda som finns är en hutlöst dyr hyrdator. När däremot Intelmacarna kommer borde intresset också minska. Men det dröjer ju ett tag till.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-27 17:58

Jag skrattade mig ur stolen

• Oregistrerad
  • 2005-11-27 18:47

En Mini Mac är ju inte dyr ifall man vill köra OSX. För att ha en PC som kör OSX bra krävs betydligt mer än de 5000:- man klarar sig undan med för de som kör hackade os har ju ändå ingen moral så det är ju inte någon idé att säga att det är olagligt.

• Medlem
  • Gävle
  • 2005-11-27 20:33
Ursprungligen av batmannen:

En Mini Mac är ju inte dyr ifall man vill köra OSX. För att ha en PC som kör OSX bra krävs betydligt mer än de 5000:- man klarar sig undan med för de som kör hackade os har ju ändå ingen moral så det är ju inte någon idé att säga att det är olagligt.

Alla har vi vår egen moraliska kompass. Själv tycker jag t.ex. att om man går mot rött på en tom gata så är man en vedervärdig människa.

Jag tror du hittar väldigt få av de som kör hackade OS som också begår brott som faktiskt skadar nån, så de har nog rätt mycket moral.

Jag tror du hittar väldigt få av de som kör hackade OS som också begår brott som faktiskt skadar nån, så de har nog rätt mycket moral.

Fast procentuellt sett så är det nog större chans att de som kör hackade OS även är inblandade i såna brott.

Förr i tiden brukade hårda brottslingar säga att deras bana började med snatteri på konsum, snart kommer det låta "jag fick smak för det kriminella livet när jag vid 8 års ålder lyckades ladda ned en bra version av Harry Potter från Piratebay sen gick jag över till tyngre kriminell aktivitet...."

Är det bara jag som tycker att diskussionen har spårat ur?

Nu har jag läst massvis med inlägg som inte har ett smack med OSX86 att göra.
Och massvis som mest innehåller förolämpningar och skitsnack.

Jag tycker det är ett intressant ämne men den här tråden blev ju inte särskillt givande.

För er som är intresserade kan jag rekommendera http://osx86project.org , det finns en del att läsa i bl.a. forumet där.

Har plockat bort en hel del tramsinlägg, men diskussionen är redan så sneddriven med meningslös argumentation att det är dags att stänga den nu.

Bevaka tråden