(PB 15", sista revisionen)
Jag har exakt samma problem som dbc0308 (hade?) och försökte med imladris tips att köra Tiger-cd:n, utan att hitta någon optional installs med installation av X11.
Behöver själv X11 för att köra FontForge, men nekas att installera X11 som ligger uppe på apple.com eftersom nyare version redan finns på min dator tydligen.
Den nyare versionen går inte att finna med ljus och lykta, inte i verktygsprogram eller någonting.
I ett försök att prova allt jag kom på installerade jag hela Developer kitet som låg på OSx-skivorna, samt installerade/uppdaterade software bundle på samma skivor.
Har mekat på alla möjliga vis som jag kommit på nu - varit inne med Pacifist på OSx-skivan och rotat, men inte kommit längre. Någonting blev galet när jag försökte installera det jag rotat fram ut paketet.
Kort och gott, jag behöver hjälp. Någon som har lust att hjälpa till? Antar att det inte är ett jätteproblem direkt om man varit med om detsamma tidigare.
Kan ju tillägga att jag suttit och sökt en del i forumet under dagen, samt provat mig fram efter tidigare svar, dock utan framgång.