Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail läser inte upp mailen

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-12-28 09:41

Hej.
Har flyttat på mig för en längre tid. Skall sitta och skriva på ett par saker därför flyttades hela dataparken runt lite, och naturligtvis så är det bök och stök när man skall dra upp allting igen. Här kommer ett par saker som jag skulle vilja ha lite hjälp med.

Problem 1. Mail funkar som det skall, laddar ner och säger att jag har 0 mail. -Skojar du eller det har jag inte haft sedan jag var med i Triple & Touch
Den laddar hem alla mail men sedan kan jag inte se eller läsa dom, OK webmailen funkar så det är inga problem, men det känns lite 1800 tal. Vad göra, någon som har ett bra förslag?

Problem 2. Där jag nu sitter finns en skrivare, en gammal en, orkade inte släpa med mig min skrivare över halva världen, så här sitter jag med fulla patroner. Har letat på nätet efter lite hjälp men inte hittat, Överallt säger dom att tyvärr inte till mac. Den heter Canon smartbase MPC600F
Den är ingen höjdare direkt men jag skulle behöva den för att skriva ut fakturor och det är ju alltid trevligt. Så någon som har någon koll om det är möjligt?

Och vet ni vad? Jag tror att det var allt för nu:p

Kan du inte slänga mail plisten och lägga upp kontot på nytt? Det borde väl hjälpa?

/Kellogs

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-12-28 10:18
Ursprungligen av Kellogs:

Kan du inte slänga mail plisten och lägga upp kontot på nytt? Det borde väl hjälpa?

/Kellogs

Hej Kellogs. Inne och letar och rotar men vilken av alla skall man slänga, en massa plistande

Ta denna: ~/Library/Preferences/com.apple.mail.plist
Kör du POP (laddar ner allt på hårddisken) eller IMAP (Tittar på mejlen på servern)?
Oavsett egentligen ta bort ditt konto och lägg till det i mail igen.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-12-28 10:48
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Ta denna: ~/Library/Preferences/com.apple.mail.plist
Kör du POP (laddar ner allt på hårddisken) eller IMAP (Tittar på mejlen på servern)?
Oavsett egentligen ta bort ditt konto och lägg till det i mail igen.

Kanon. Tack för hjälpen...Jag ilar in i hjärtat på macen så vi syns kanske aldrig mer

• Medlem
  • International user
  • 2005-12-28 11:43

tjosan

Testa gimp-print
Brukar kunna knäcka det mesta i skrivarväg.

Aug

• Oregistrerad
  • 2005-12-28 12:32
Ursprungligen av august:

tjosan

Testa gimp-print
Brukar kunna knäcka det mesta i skrivarväg.

Aug

Är inte Gimp redan installerat, och som man kommer år via Avancerat i Skrivarinställningar? Eller är det en begränsad version av Gimp?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-12-28 17:41
Ursprungligen av palb:

Är inte Gimp redan installerat, och som man kommer år via Avancerat i Skrivarinställningar? Eller är det en begränsad version av Gimp?

Det verkade så eftersom min kära mac sa att det fanns en nyare version installerad innan, så jag kollar om detta funkar, annars får man handla igen
Dessutom är det underbart att mail funkar som det skall igen, Stort tack för en som för första gången hört talas om plist idag

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-12-28 17:48
Ursprungligen av Kronér:

Det verkade så eftersom min kära mac sa att det fanns en nyare version installerad innan, så jag kollar om detta funkar, annars får man handla igen
Dessutom är det underbart att mail funkar som det skall igen, Stort tack för en som för första gången hört talas om plist idag

Och att efter nu ha kollat så fixade inte ens gimp detta, Så det blir att ta och ta i med hårdhandskarna och ut och köpa en ny skrivare för dessa månaderna som jag är på annan ort. Så är det ibland...(Yippiy) det är ju så roligt att handla nytt

Ursprungligen av Kronér:

Stort tack för en som för första gången hört talas om plist idag

OM man känner sig lite plist så kan man alltid ha roligt med den trådlösa musen - usch va dåligt
( Jag tror att ".plist" står för preferens list )

- Slit hårt.. om du har för tråkigt så ser vi fram emot en liten reserapport

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-12-28 21:15
Ursprungligen av Olle@mac:

OM man känner sig lite plist så kan man alltid ha roligt med den trådlösa musen - usch va dåligt
( Jag tror att ".plist" står för preferens list )

- Slit hårt.. om du har för tråkigt så ser vi fram emot en liten reserapport

Sliter lovar jag att jag göra, flera minuter om dagen :rolleyes: men det har varit dåligt väder utförligare reseskildring hamnar på hemsidan OBS REKLAM

• Medlem
  • International user
  • 2005-12-28 12:50

Jag var tvungen att installera för att komma åt de mer obskyra modellerna. Men så sitter jag fortfarande i panther.

Har du fått igång mejlen eller?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-12-28 21:17
Ursprungligen av Kellogs:

Har du fått igång mejlen eller?

Hej, det är lite snurrigt faktsikt, Tog bort plisten och sedan la jag in den igen, då funkade allt ypperligt, men efter ett tag så var det samma visa igen, så jag tog ut den och startade nytt, men har tyvärr inte alla lösen och saker med mig... Så jag håller på och strular lite men jag närmar mig nog...femtio

1
Bevaka tråden