Det bör ju påpekas att Apple har sig själv att skylla i detta fall. Delvis i alla fall. Faller man för trycket och "hype:ar" upp releasen så mycket bara för att få många tittare, så får man skylla sig själv ifall folk blir besvikna att det inte var ett trådlöst internet var du än befinner dig, eller en g7:a med 13 Gb RAM för under 10 000 svenska kronor.
Att Sydsvenskans artikel baserade sig på klassiska, rudimentära, förlegade myter återspeglar den bleka svenska datorjournalistiken.
MacWorld har fått mycket skit på senaste. Jag är dock fortfarande imponerad över den sakkunskap och journalistik som ligger bakom skapandet av tidningen. Joel Åsblom på CS är också en personlig favorit. Övriga journalister här ska ej ta åt sig eftersom jag har liten erfarenhet av era verk.
Jag bör lägga in en brasklapp här. Jag läser bara enstaka nummer av de datortidningar som existerar, så min erfarenheter av felaktig skjutjärnsjournalistik på datortidningar kan vara skeva av min monumentalt starka Mac-känsla.
[ 06 Februari 2002: Meddelandet ändrat av: - Daniel Eriksson - ]