Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lämna t.ex. ett spel tillfälligt

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2006-03-28 16:40

Det är mycket möjligt att det här redan finns på forumet men jag lyckades faktiskt inte söka rätt på något. Det jag undrar är hur man gör för att lämna t.ex. ett spel temporärt. Om jag t.ex. sitter o spelar Civ III och hör att jag får ett mail så vill jag bara hoppa ur lite snabbt för att sen fortsätta spela igen. Typ som Windows-knappen i windows. Kommando-Tab fungerar inte i spelmiljön. Är det något jätte simpelt jag har missat eller går det kanske inte göra alls?

cmd-M brukar göra så att du hoppar ut ur helskärmsläget och kan göra dina andra sysslor

Annars fixar nog exposé också det, bara att ha dte som snabbval på en av knapparna på musen eller dylikt.

• Medlem
  • Linköping
  • 2006-03-28 17:22

Inga framgångar med cmd-M tyvärr och exposé verkar inte heller vilja göra sitt

• Medlem
  • Helsingborg, Sweden, Sweden
  • 2006-03-28 17:37

Välj "In a window" när du startar upp (istället för "Fullscreen"). Då är CIV precis som vilket program som helst. Vilket innebär dels att du har menyraden framme och att command + tab funkar.

• Medlem
  • Linköping
  • 2006-03-28 17:53

BosseBus: Vart ska man kunna välja det? Om du tänkte på den lilla rutan som kommer upp innan spelet drar igång så finns det inte några sånna alternativ tyvärr.

Det finns alltså inget generelt sätt som fungerar för alla program? (om inte Cmd-M, Cmd-Tab o dom funkar)

• Medlem
  • 2006-03-28 18:12

Jag kör CIV 3 Complete. Har du en tidigare version kanske det inte ser likadant ut. Men OM du kör sammma som jag, så har du i den lilla ruta som kommer upp vid uppstart två valmöjligheter uppe till vänster (klicka på det alternativ du vill ha).
Mig veterligt finns den inget kortkommando i CIV 3 Complete som gömmer fönstret.

Kör du gamla CIV III, så har jag för mig att det var command + h eller bara h (för hide).
Annars kan du gå in i Civilopedia. Klicka på "Game concept" och välj "Hotkeys: Game Controls".

• Medlem
  • 2006-03-28 18:24

PS. På Windows är det "Del" som gömmer fönstret i CIV 3 Complete. Är det någon som vet vilken tangent eller tangentkombination som motsvarar Windows "delete"?

1
Bevaka tråden