Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hemnets kartor fungerar inte i Safari

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns någon som vet varför det går bra att läsa kartor (hemnet.se/eniro) i firefox, men inte i Safari?
mvh Ole

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-06-14 17:33

Hej Olle och välkommen till 99mac!

Jag är inte säker på hur du menar. kartor.eniro.se fungerar utmärkt för mig i Safari 1.3 och 2.0.

  • Oregistrerad
  • 2005-06-14 20:51

Hemnets kartor fungerar sedan ca ett år tillbaka inte med Safari. Jag har mailat Hemnet angående detta med ej fått något svar...

Jag har förtydligat din rubrik. En tydlig rubrik hjälper både oss moderatorer och andra läsare. Se följande riktlinjer

http://www.99mac.se/forum/announcement.php?f=3

  • Medlem
  • 2005-06-15 10:59

Verkar fungera i Safari 1 ?!?!

Har inte kollat själv men min sambo tjatar jämt om att man inte kan köra Safari och kolla på Hemnet's kartor.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-15 13:28

Ole,

Kartfunktionen på Hemnet levereas av www.karthotellet.se/www.t-kartor.se, som i sin tur hämtar sina kartor från Teleadress.

Jag rekommenderar att du mailar dem direkt.

Ironiskt nog fungerar kartan nedan i Safari:

http://www.karthotellet.com/map/?id=920

En karta som just ligger på www.karthotellet.se...

-Torkel

  • Medlem
  • 2005-06-15 14:39

Alltså, går jag in på hemnet.se, letar mig fram till min kommun och i del "3/3.-.Sökning" trycker på knappen "visa på karta", alternativt visar i träfflista och sedan trycker på kartsymbolen, så funkar det alldeles utmärkt. Tar lite tid att ladda första gången, men allt verkar fungera som det ska. Det är inte Java som som strular kanske?

OS-X 10.2.8, Safari 1.0.3.

Om du i en vanlig lista bläddrar fram ett objekt och sedan väljer från den objektbeskrivningen att visa på karta så tror jag det blir fel (om dom inte fixat det)

  • Medlem
  • 2005-06-15 16:43

Ok, testade att klicka på en bostad, upp hoppar ett fönster med info om bostaden, trycker på knappen "Visa på karta" - och det fungerar.

Hej SirN

Det har aldrig fungeret för mig i Safari 1 eller 2. Men eftersom det fungera i firefox kan man kaske tänka sig att det har med någon inställning att göra. Jag vet bare inte vilken.

  • Oregistrerad
  • 2006-04-11 13:50

Jag lyfter frågan. För mig fungerar Hemnets kartfunktion fortfarande inte i Safari.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-11 17:25

Gick förbi en kompis igår som letade bostad och för honom fungerade det inte heller med Safari!

  • Medlem
  • 2006-04-11 19:07

Haha, för mig fungerar det fortfarande. Skumt...

Funkar inte här heller 10.4.6

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-12 15:39

Funkar inte för mig heller, i Safari stannar bara Java-appleten medan hela Firefox kraschar, skickade ett mail till hemnets support, inget svar ännu...

OS 10.4.6
Safari 2.0.3
Intel iMac

/magnus

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-16 20:48

Hemnet har lagt till en knapp "gjorda köp i närheten" på objektsbeskrivningarna, då får man i alla fall en karta som visar var objektet ligger. Antar att det är en annan leverantör av karta och information.

Saknar dock möjligheten att få en överblick över alla objekt genom kartbilden...

/magnus

Nu funkar det!

Hemnet användar nu mera kartar hitta.se istället för eniro
så nu fukar alt jätta bra.

1
Bevaka tråden