Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

INCS2: Matcha zoomning och plats?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan man på samma sätt som i Photoshop match zoomning och plats, när man har flera dokument ordnade "Sida vid sida" ?

Jag jobbar med en katalog prod. 4 olika språk och när jag rättar korrektur lägger jag dokumenten sida vid sida för att lättare se ändringarna. Då vore det bra om alla dokumenten var "Anpassade till upplag", och inte som nu ett ett mischmasch av olika storlekar. I PS2 finns funktionen: Matcha zoomning och plats, som gör just detta. Och i Indesign ...?

Nä, men det går att göra ett script som gör det. Just nu har jag dock suttit och scriptat hela dagen och orkar inte mer.

Ok, så det här är ännu en grej som måste scriptas alltså. Å jag som hoppades att eftersom det är Abobe som är "avsändare" för båda programmet, att det fanns nått hemligt kommado som jag missat.

• Medlem
  • 2006-05-23 22:20

Men det går att zooma ut till 100 procent och sedan tillbaka till där man var innan, tex på 453 procent, på samma ställe? Jag har för mig att jag fick lära mig det på min första ID-kurs.

men det hjälper inte frågeställaren

Poängen med att ha stöd för script är just att man därmed kan skapa skräddarsydda funktioner

• Medlem
  • 2006-05-23 22:41

Jag var kanske lite otydlig, men jag avslutade min fråga med ett frågetecken... Jag undrade alltså hur man gör.

1
Bevaka tråden