Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Compression Master 4 ett skämt?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-19 14:22

Skrev detta på FCPUG.se tidigare idag men tycker alla borde ta del av det:

Compression Master 4 har en stor, väldigt konstig, begränsning. Du har i det programmet en limit på att kunna komprimera max 20 filer åt gången per batch

Jag trodde det var något fel på min beta jag fått testa pga krash-problem med den skarpa 4.0:an. Icke då.

"I senaste versionen av Compression Master version 4 är det en limit satt till 20 jobb. Man får den istället som en gratis uppgradering med mycket nytt formatstöd."

Vilket skämt! Ett program för typ 500 spänn åt hemanvändare kan han denna typen av begränsningar, ett program för 5000 kr som är riktat mot pro-segmentet...

Ett bra program fick precis tummen ner från mig! Skanadal och katastrof… Vem styr egentligen dessa enormt sjuka besluten? Gud vad trött jag blir...

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-23 17:34

Jag rekommenderar att du skickar feedback till popwire med en utförlig beskrivning av vad du tycker om begränsningen. Då finns det skriftligt och går till rätt folk.

Jag har vidarebefodrat kritiken till utvecklingschefen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-23 20:44

Det märkliga är att jag inte hittar någon som helst officiell information om detta. Detta är en ENORM begränsning i en produkt av er sort. Det är som Adobe släpper Photoshop och säger "ni får max ha 20 lager per fil" eller "ni får max dra 20 brush-strokes per gång ni använder programmet", fast värre då större delen av tiden nyttjar man BATCH EXPORT funktionen i en komprimerings-svit.

Sällan jag stött på en sådan idiotisk medveten begränsing i ett program. Vad kostar lixom ert alternativ? 10 gånger mer? Tror ni mindre post eller produktionsbolag kommer köpa en lösning för 50 000 kr för att få en ordenlig batch-lösning? Då kan jag lika gärna köpa en radda PC:s och Cleaner XL till dem alla.

Galenskap säger jag… Fullständig galenskap.

Jag har skickat denna info till er support, vet inte om den kommer fram dock.

Senast redigerat 2006-05-23 21:04

Både jag och Kent har slutat på Popwire sedan en tid tillbaka.

support@popwire.com fungerar sist jag kollade.

Den enda anledning jag kan tänka mig att Popwire har byggt in denna begränsning är att det fanns kunder som använde CM som en serverapplikation och sen klagade när programmet kraschade när de hade ett par tusen filer i batchkön, vilket Compression Engine är byggt för att hantera.

Men den officiella förklaringen får du be Popwire om. Jag bara gissar vilt här.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-23 22:11

Stämmer som Joacim säger, varken jag eller han är kvar på Popwire, men jag har jobbat tillräckligt länge med produkterna för att bry mig om dom och vad folk tycker om dom.

Jag är inte heller något fan av begränsningen kan vi säga.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-23 22:31

Låter som alla slutar på Popwire... Tråkigt.

Jag vet inte ens hur man nyttjar CM som en serverapplikation om den inte ens har stöd för watch-folders. Du måste ändå in och manuellt peta i batchen så att säga.

Men visst, jag hade köpt en "the produkt might get unstable with more than 1000 batch-jobbs" eller dyl. En direkt begränsning är dock skandalös. Har nu satt Apple Compressor på komprimering av 500 jobb för natten, inget CM hade kunnat göra åt mig nu. 134st klara nu eftersom jag även får mail-konfirmation på varje jobb...

Min sak är den: Varför krypla en bra produkt? En produkt som lätt kan krossa såväl Apple's utbud som Autodesk's? Varför ens försöka sälja på "the generall post-production population" en produkt som de ALDRIG kommer köpa? (läs Engine). Det är galenskap, det är en direkt motverkning av produktens potentiella utveckling. Jag köper hellre 10 CM-licenser än 1 Engine. Det gör nog många företag.

Skulle jag betygsätta CM skulle jag nog ge det kanske 8 av 10. Det har vissa buggar osv. Men med denna batch-begränsning blir det snarare 5 av 10. Vissa QT-relaterade problem som härjat produkten sedan dag 1 drar också ner betyget, men främst batchfunktionen. 20 filer är ganska lite idag.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-05-23 22:54

Engine och Master är egentligen riktade åt olika typer av kunder och den stora skillnaden är att dom som är intresserad av engine vill inte sitta och pilla med varje encodning utan vill ha ett automatierat arbetsflöde samt redundans på maskinerna.

Men det är ju en helt annan sak, ville bara berätta att det finns dom som inte är det minsta intresserade av mastern men ändå kunder till popwire.

Jag tror säkert att info om hur du skulle vilja se Masterns framtid skulle tas emot på Popwire via support interfacet.

1
Bevaka tråden