Låter som alla slutar på Popwire... Tråkigt.
Jag vet inte ens hur man nyttjar CM som en serverapplikation om den inte ens har stöd för watch-folders. Du måste ändå in och manuellt peta i batchen så att säga.
Men visst, jag hade köpt en "the produkt might get unstable with more than 1000 batch-jobbs" eller dyl. En direkt begränsning är dock skandalös. Har nu satt Apple Compressor på komprimering av 500 jobb för natten, inget CM hade kunnat göra åt mig nu. 134st klara nu eftersom jag även får mail-konfirmation på varje jobb...
Min sak är den: Varför krypla en bra produkt? En produkt som lätt kan krossa såväl Apple's utbud som Autodesk's? Varför ens försöka sälja på "the generall post-production population" en produkt som de ALDRIG kommer köpa? (läs Engine). Det är galenskap, det är en direkt motverkning av produktens potentiella utveckling. Jag köper hellre 10 CM-licenser än 1 Engine. Det gör nog många företag.
Skulle jag betygsätta CM skulle jag nog ge det kanske 8 av 10. Det har vissa buggar osv. Men med denna batch-begränsning blir det snarare 5 av 10. Vissa QT-relaterade problem som härjat produkten sedan dag 1 drar också ner betyget, men främst batchfunktionen. 20 filer är ganska lite idag.