Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt nya MacBook (maj-06)

Tråden skapades och har fått 788 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Stackare.

  • Oregistrerad
  • 2006-05-24 15:29

men! Flygs den inte hit?

Ursprungligen av ALi:

men! Flygs den inte hit?

Nope, kommer med Posten (Lastbil) och körs ut med bud. Du lär ha din dator på fredag runt 14:00.

  • Oregistrerad
  • 2006-05-24 15:35

jag som ville ha den idag...*snyft*

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-24 16:25

fy fan vad sur jag blir!!!!
va ETA 24:e maj igår,
kunde knappt sova, haft skadligt hög puls sen dess, sen nu när mitt internet börjar fungera efter att inte ha funkat på hela dagen slår den över till eta: 30e maj!!!!!!

vad fan är det för stil

24 may 06 90 75 truck arrived at final destination CNSHA50 30 may 06
23 may 06 86 14 booking slot obtained NLAMS07 24 may 06
23 may 06 30 10 departed direct NLAMS07 24 may 06

verkar som det var en nitlott att få kuehne + nagel

Var lite besviken i morse när det stod att den kommit till Göteborg, dock så sent som vid åtta-tiden, så min polare som beställde sin MacBook Pro för några veckor sedan trodde att då hinner den inte komma, men jag uppdaterade sidan vid tio igen och då var den Out for Delivery, och nu sitter jag med den i knät. Jag gillar den skarpt, dock min första bärbara så jag gillar inte trackpaden, tycker inte att den alltid följer med, men jag har väl antagligen svettiga fingrar så här i början av en vacker vänskap.

Jag gillar tangentbordet som fan nu när jag använt den i några timmar, dock kan Fn knappen sätta sig på tvären om man klickar på den från sidan, men det är väl bara att se till att inte göra det! Nu ska jag springa ner till min Postutlämning och klämma i en Gb minne. Nån som vill köpa ett knappt använd 256 mb-minne?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-24 17:34

Jag får inte upp någon information var min MacBook befinner sig på TNT däremot kommer det upp på apecode.com att 'truck arrived at final destination ' 24 may, innebär det att den kanske kommer ikväll?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-24 17:37

rajje, tror inte dom levererar på kvällen

Vad är det för företag som leverar när datorn kommer till Sverige?

Ursprungligen av Tegnhammar:

Vad är det för företag som leverar när datorn kommer till Sverige?

Beror på vart du bor, men nere hos dig tror jag TNT kommer direkt hem till dig. I Norrland är det posten som har hand om det.

När jag beställde en iPod för ett par år sedan var det Adena Picko's som levererade. Har aldrig sett TNT häromkring.

Min Macbook har skickats nu. Jag beställde en videoadapter tillsammans med den. Jag har fått ett spårnummer för datorn, ett för adaptern och ett 80-nummer för hela ordern. Datorn skickas med Kuhne+Nagel och adaptern med Flextronics Logistics. Den enda spår-informationen jag lyckas hitta är genom att söka på det gemensamma spårnumret på Flextronics hemsida, då får jag information om adaptern, som verkar skickas från Nederländerna, kan det stämma? Och var hittar jag information om var datorn finns?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-24 19:04

tegenhammar, testa apecode.com

tyvärr verkar KN va rena bottennappet

Ursprungligen av snigel1:

tegnhammar, testa apecode.com

tyvärr verkar KN va rena bottennappet

Mwa, skit också. Är det säkert? Många som haft problem med dem?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-24 19:26

nej men jag vet bara att jag beställde min MB max en kvart efter att den dök upp på hemsidan (gjorde inga tillval för att få dne så fort som möjligt då jag är i desperat behov av en ny dator) och bor i stockholm, och har estimated arrival 30e maj, medans folk som har haft TNT och beställde första dagen eller t.om. senare verkar ha fått sina

Ursprungligen av snigel1:

nej men jag vet bara att jag beställde min MB max en kvart efter att den dök upp på hemsidan (gjorde inga tillval för att få dne så fort som möjligt då jag är i desperat behov av en ny dator) och bor i stockholm, och har estimated arrival 30e maj, medans folk som har haft TNT och beställde första dagen eller t.om. senare verkar ha fått sina

Var det du som hade förseningar p.g.a "line haul" eller något?

http://www.kn-portal.com/

Hittar noll när jag trackar på KN's hemsida. Borde ju hitta något där. Paketet kanske inte har kommit tillräckligt långt för att registreras än...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-24 19:27

har dom ens en tracker på KN's sida? skicka länk

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-24 20:10

nepp,

24 may 06 90 75 truck arrived at final destination CNSHA50 30 may 06
23 may 06 86 14 booking slot obtained NLAMS07 24 may 06
23 may 06 30 10 departed direct NLAMS07 24 may 06
23 may 06 40 69 accept scanned at EDC NLAMS07 29 may 06
23 may 06 40 60 Arrived at EDC NLAMS07 30 may 06
20 may 06 32 55 flight departed Kuehne & Nagel Shanghai 29 may 06
20 may 06 32 05 Flight Booked Kuehne & Nagel Shanghai
18 may 06 00 04 Picking confirmed, EDI received CNSHA50
18 may 06 30 63 handover at supplier CNSHA50 29 may 06
18 may 06 30 61 Consignment Booking received from supplier CNSHA50 29 may 06

6 dagar alltså? Eller 7 dagar om du får den imorgon. Det är väl inte så farligt? Sämre än TNT bara, kanske...

  • Medlem
  • 2006-05-24 20:55

fick den för ett par timmar sen... fan vilken skön maskin!

bara MacSaber är ju fan värt pengarna

  • Medlem
  • Nacka
  • 2006-05-24 21:28

Min kom till slut i alla fall, vid fyra dök den upp så det har blivit en mycket trevlig födelsedag! Och till alla som oroar sig över värme etc. - det är lugnt. Har nu suttit framför Macbooken några timmar och älskar den bara mer och mer, värmen är inget problem. Inget annat heller. En grym dator är det. Är helt kär i glossy-skärmen! Nu ska jag fortsätta fira min födelsedag utan datorn...

  • Oregistrerad
  • 2006-05-24 21:54

För er som inte orkar vänta på sin leverans så har vi 1 vit 1.83 uppställd som demo på inWarehouse på Birger Jarlsgatan 6. Vi har några på lager också om ni vill ha över disk. Vi fick 5 st igår.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-24 22:23

bad mojo, såg det på er hemsida.
har ni butik i stan eller? har svaga minnesbilderom nåt på birgerjarlsgatan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-24 22:26

Det står ju i badmojos inlägg. Dags för glasögon?

Jag fick hem min klockan två i eftermiddags! Tyvärr är "hemma" Uppsala, och jag är på gudstjänstkurs i Hälsingland och kommer inte hem förrän imorgon kväll...

  • Medlem
  • Östersund
  • 2006-05-24 22:34

Det står t.om att ni har 8 st i lager om man kollar på er hemsida. Stämmer det mojo?

Snigel: Hur trackar du din beställning?

Hur man kollar sin status på sin order:

1. www.apple.se > Store > Beställningsstatus > Spåra leverans
2. www.apecode.com > Fyll i nummret som börjar på 80, inte beställningsnummret som börjar med W. Hittar inte apecode din beställning så prova att trycka på ditt länkade referensenummer som är på "fel sidan". När du har gjort det så kommer du automatiskt till TNTs hemsida och där kan du se din beställning.

Din dators skickas antingen med TNT eller Kuehne+Nagel.

Apecode funkar om den skickas med Kuehne+Nagel, men den funkar inte om den har skickats med TNT. Hittar du inte ordern på någon av sidorna så har du problem.

Ursprungligen av Mats Börjesson:

Apecode funkar om den skickas med Kuehne+Nagel, men den funkar inte om den har skickats med TNT. Hittar du inte ordern på någon av sidorna så har du problem.

Jag har problem.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-25 12:36
Ursprungligen av Tegnhammar:

Jag har problem.

TNT tar ett jävla tag på sig att uppdatera, kanske är det. Ibland dyker dom inte upp förrän några timmar/dagar.

Bevaka tråden