Okej, tack för svaret. Då var det som jag gissade då - jag (och tusentals andra som köper en MB för att använda för vanliga uppgifter - musik, internet, chat, bild) kommer inte märka stor skillnad.
Jag förstår helt din allmänna fundering; varför de gjort en så obalanserad maskin. Och den är verkligen inte långt ifrån MB Pro heller; på gränsen till självkonkurrens. Min gissning är kostnadsbesparingar (vilket i och för sig är ganska självklart). De visste att det inte kommer märkas, förutom i spel och annat som är programmerat att belasta just GPU:n.
Ja j-ar - glömde en enormt viktig grej!
--> Jag använder iMovie väldigt mycket. Importerar, klipper och exporterar. Kommer jag märka någon skillnad där? Eller går även det hårt på processorn och knappt något på GPU:n (som jag ju såklart hoppas)?
Ofta ser jag på TV-serier i HD-format - 720p. Kommer den klara det? Vet att det har tagits upp förr, funkar det utan att man märker något störande blir jag glad, annars är det inte hela världen.
--> Fråga 3, den viktigaste: Den bristande GPU:n kommer väl för allt i världen inte göra att DVD-filmer (spelade just från en skiva) hackar/tappar frames?
Det vore katastrof. På nöjesfronten var det en stor anledning till att jag köpte MB - som en bärbar DVD-spelare, som också är en (nästan eller mer) kraftfull maskin än min iMac.
Och fråga 4: Om DVD-uppspelning fungerar utmärkt, kommer det även göra det om man kopplar in den till en (LCD-)TV via miniDVI-till-DVI- alternativt VGA-adapter? Det vore också ohyggligt tråkigt.