Jisses vad tiden har rullat på. Intressanta svar givetvis. Heders.
Jag har haft hyfsat att göra nästan hela våren och nu ska jag äntligen få snurr på servrarna. Har konsulthjälp på g för hjälp med det. Har haft en del kontakt med Apple per telefon och de hänvisar till ÅF:ar. Så vi får prova den vägen då.
Just nu är vi på g med OS X 10.4 installation av våra klienter från 9.22 och 10.3. Vi klonar klienter för fulla muggar just nu, 100*iMac 15", 100*eMac 700-1GHz, och som grädde på moset runt 80 iMac 17" G5 & 80 iMac 17" intel duo. 23 nya kom i förra veckan. Naaajs. Så OS9 blir historia även hos oss, äntligen!
Vi lever med varje modell Mac vi har i ungefär 8 år i verksamheten btw. Lite för långt, men OS X ger nytt liv i skrällena. Så vi har en hel del blådårar och annat. G4 Cube är nog den modell som fungerat med minst antal fysiska fel.
Vi har fett med Xgrid kraft i huset kan jag meddela förresten!
~620 Mac:s totalt just nu på skolan. 1,5 Mac-tekniker tjänst och en kille på pece/nät/skrivare. ca 30 win som tar tid och kraft för honom. Hehe.
Vi har t.om rullat lite tummar under våren på Mac-sidan sen OS X tar över mer och mer för oss. Minimalt med underhåll. Iofs använder vi Macadministrator från HiRes som vi har kört med i 10 år nu. 50 eller 500 Mac tar lika mycket tid i driftunderhåll kan meddelas. Typ.
Vi brukar lägga upp nya konton med Passenger runt terminsstarten, och sen peta in manuellt eventuella eftersläntrare.
Oj, mycket som flöt iväg från ämnet, men kunde vara kul kanske med lite runtomkring info. ...eller inte, nähä. Jaja.
Jag får återkomma med om och hur vår lösning blev.
hej! och en trevlig midsommar!