Hmm till att börja med är jag osäker om det verkligen går att få med sig sina flygande texter i en QuickTime-film. Däremot omvandlas dina övergångar till QuickTime Effects, som alltså är ett eget track som renderas live när filmen spelas upp. Därav olika prestanda på olika datorer samt beroende av upplösning.
Sedan till det intressanta. Om du sparar din presentation i Powerpoint 2001/X så får du ju ju i export-dialogen bestämma hur många pixlar stor och lite mer (som jag glömt och inte kan kolla på min jobb-PC!). I alla fall blir resultatet en film med bitmappad grafik som bara ser bra ut om den spelas upp i "normal" storlek i QT Player.
QuickTime stöder dock vektorformat - QuickTime Vectors i QTIF. Hur får man till det? Jo, man sparar sin presentation som numrerad PICT så blir det vektorer. Sedan öppnar man den i QT Player "Öppna Bildsekvens" och markerar den första filen. Vips så blir det en film som man sedan sparar som "Self-contained". DÅ blir det fint oavsett storlek. Scannade bilder kan dock såklart bli konstiga men all text och grafik blir bra.
Så kan man köra sin presentation i QT Player istället, vilket alltid får någon att fundera...