Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Långsammare grafik efter några minuter?

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hoppas det löser sig för mig med, ska in till apple store i Göteborg imorgon, trotts att jag inte bor i göteborg, De har två applestore som tillhör macforum så svårt att veta vilket man ska bege sig till.. Men angångende de första 14 dagarna så måste det vara skitsamma. Om apple sålt mig en dator som innehåller någon slags fel och jag inte uppmärksammar det på en månad så är det väl klart att jag ska ha en ny dator i vilet fall. iaf en lagad, men eftersom de inte fattat problemet ännu så lär det bli en ny. De kan knappast neka mig bara för att ångerrätten gått ur. En ominstallation räckte inte heller :/
Hoppas nu bara jag kan påvisa felet imorgon, försöka få upp tempen så högt som möjligt med så få program som möjligt annars kommer de säga att det handlar om ram minnes kapacitet. tack för all hjälp

Förresten, fruktsallad; kan det inte vara så att det bara är vi som är drabbade?
Både du och jag fick datorn samma dag, eftersom de har typ en eller två leveranser i veckan från Suzhuo eller vad det heter så är det ju faktiskt möjligt att vi fått datorerna som tillverkats precis efter varandra... Kanske var något fel med någon maskin den dagen, eller att någon kines var lite trött den dagen eller så?

Ursprungligen av antonsilver:

Förresten, fruktsallad; kan det inte vara så att det bara är vi som är drabbade?
Både du och jag fick datorn samma dag, eftersom de har typ en eller två leveranser i veckan från Suzhuo eller vad det heter så är det ju faktiskt möjligt att vi fått datorerna som tillverkats precis efter varandra... Kanske var något fel med någon maskin den dagen, eller att någon kines var lite trött den dagen eller så?

LOL!
Ja, tänkte faktiskt att det skulle kunna vara nåt sånt också...det är väl ofta med hjälp av tillverkningsserier man identifierar/eliminerar fel? Som gjorts av trötta kineser. Det kanske e samma kines som byggt din veckan innan, kkb? Hoppas han fått nya arbetsuppgifter nu tills våra nya byggs isf...:p

• Medlem
  • Boxholm
  • 2006-07-16 16:34

Min dator som jag skickade tillbaka pga av ovan nämnda problem, beställdes 13 juni, skickades 16 juni och har serienummer 4H624CKR***. Min nuvarande MB, som hittills fungerat bra har ett serienummer som börjar med 4H626BUX***

(Förrövrigt kom jag nu på ett till fel den första MBn hade: DVD-läsaren var riktigt usel på att läsa alla slags skivor, den läsare som sitter i min nya fungerar mycket bättre! )

• Medlem
  • Boxholm
  • 2006-07-16 19:40

...Vi verkar ju vara de enda som har råkat ut för detta i hela världen. Jag kommer att tänka på Kalle och Chokladfabriken; kanske har vi missat att vi vunnit en stor tävling? Vi kanske borde sitta på planet till Suzhuo för att få en guidad tur i fabriken av självaste Steve? :eek:

Ursprungligen av kkb:

...Vi verkar ju vara de enda som har råkat ut för detta i hela världen. Jag kommer att tänka på Kalle och Chokladfabriken; kanske har vi missat att vi vunnit en stor tävling? Vi kanske borde sitta på planet till Suzhuo för att få en guidad tur i fabriken av självaste Steve? :eek:

Jag skrev om upptäckterna på macrumors forum också; där var några till som fått samma skit.

Angående hur det gått så kunde jag behålla min gamla tills den nya anlände i förra veckan, vilket var alldeles utmärkt imho.

Den nya går som en klocka, inga som helst problem med grafiken o mina två twinmos-minnen springer på för fulla muggar. Very happy med det.

MEN!

Aldrig kan väl allting vara helt bra, va? Tangentbordet på den nya är irriterande okänsligt, något jag aldrig märkte av på den första. Det här är inget jätteproblem, och det är möjligt att det blir bättre när jag vant mig vid att hamra lite hårdare på tangenterna, men det är tillräckligt för att jag bara medan jag skriver denna text ska få hoppa tillbaka o sudda flera gånger för att bokstäverna bara uteblir vid knapptryckningarna. Speciellt l- och ä-knappen verkar okänsliga. Där kan man placera fingret i övre vänstra hörnet på tangenterna och trycka ner knappen helt (inte jättehårt) utan att något tryck registreras. Man måste verkligen trycka hårt eller mitt i prick för att det ska bli nåt. Har ni det också så? (Kanske dags för en ny tråd om detta?

Vet inte om jag orkar med värsta processen för att få det ordnat, ska gå ned till macaffären idag o provtrycka lite på demo-macbookarna för att se om det är likadant på dem. Märkte som sagt inget på den gamla.

Denna nya skeppades från en annan fabrik än den första, vilket kanske spelar roll?

Hur har det gått för er? Fått felfria eller småstöriga maskiner?

• Medlem
  • Boxholm
  • 2006-08-03 19:07
Ursprungligen av fruktsallad:

/.../ Tangentbordet på den nya är irriterande okänsligt, något jag aldrig märkte av på den första. Det här är inget jätteproblem, och det är möjligt att det blir bättre när jag vant mig vid att hamra lite hårdare på tangenterna, men det är tillräckligt för att jag bara medan jag skriver denna text ska få hoppa tillbaka o sudda flera gånger för att bokstäverna bara uteblir vid knapptryckningarna./.../

Märkligt. Jag upplever samma sak. På min nya dator uteblir flera bokstäver för att de inte pressas ner tillräckligt, någonting jag inte upplevde på den första med knasig grafik. Jag använde iof inte den första så himla många dagar, och skrev inga längre stycken så kanske var den likadan, bara det att jag inte hann upptäcka det.

En ny tråd i ämnet vore kanske bra (om det nu inte finns en redan? :eek: ). Jag gillar det nya tangentbordet väldigt mycket, och att gå tillbaka till iBookG4 känns ungefär som att byta från iBook G4 till en PowerBook 190, eller nått.
Men som sagt; det hade varit trevlig med en.., jämnare och högre känslighet på tangenterna.

• Medlem
  • Boxholm
  • 2006-08-03 06:21

...Hur har det gått? :eek:

Bevaka tråden