...Vi verkar ju vara de enda som har råkat ut för detta i hela världen. Jag kommer att tänka på Kalle och Chokladfabriken; kanske har vi missat att vi vunnit en stor tävling? Vi kanske borde sitta på planet till Suzhuo för att få en guidad tur i fabriken av självaste Steve? :eek:
Jag skrev om upptäckterna på macrumors forum också; där var några till som fått samma skit.
Angående hur det gått så kunde jag behålla min gamla tills den nya anlände i förra veckan, vilket var alldeles utmärkt imho.
Den nya går som en klocka, inga som helst problem med grafiken o mina två twinmos-minnen springer på för fulla muggar. Very happy med det.
MEN!
Aldrig kan väl allting vara helt bra, va? Tangentbordet på den nya är irriterande okänsligt, något jag aldrig märkte av på den första. Det här är inget jätteproblem, och det är möjligt att det blir bättre när jag vant mig vid att hamra lite hårdare på tangenterna, men det är tillräckligt för att jag bara medan jag skriver denna text ska få hoppa tillbaka o sudda flera gånger för att bokstäverna bara uteblir vid knapptryckningarna. Speciellt l- och ä-knappen verkar okänsliga. Där kan man placera fingret i övre vänstra hörnet på tangenterna och trycka ner knappen helt (inte jättehårt) utan att något tryck registreras. Man måste verkligen trycka hårt eller mitt i prick för att det ska bli nåt. Har ni det också så? (Kanske dags för en ny tråd om detta?
Vet inte om jag orkar med värsta processen för att få det ordnat, ska gå ned till macaffären idag o provtrycka lite på demo-macbookarna för att se om det är likadant på dem. Märkte som sagt inget på den gamla.
Denna nya skeppades från en annan fabrik än den första, vilket kanske spelar roll?
Hur har det gått för er? Fått felfria eller småstöriga maskiner?