Ja, som topic: Var lägger sig egentligen informationen angående ett program att man t.ex. använt det i över 30 dagar och därmed måste köpa det?
Även om man (med Spotlight) letar reda på och tar bort .app, .plists och Application Support-mappar (och allt annat som kan tänkas tillhöra programmet) är ju uppenbarligen inte all information om att programmet existerat på datorn borta:
--> Installerar man en nyare version flera månader efteråt, känner ju ändå programmet av att det funnits och använts förr.
Var finns den här informationen? Varför jag undrar är inte för att jag har nåt 30-dagarsprogram som jag är redo att manuellt ta bort och ominstallera varje månad. Det skulle jag se som ett hån (Har bara den senaste veckan köpt två shareware-program, NewsFire och Mellel).
Varför jag undrar är helt enkelt av nyfikenhet - var gömmer OS X och utvecklare dessa filer? Framförallt skulle det vara kul, då jag går in för att ha i första hand en dator med bra program: Apples inkluderade, GPL-, FSF- eller Open Source-mjukvara och framförallt lagliga versioner.
--> Jag kan erkänna att jag varit syndig vad gäller ett känt bildmanipulationsprogram. Det är kastat, alla filer jag hittat som verkar associerade till Fotobutik CS är slängda och ja: Det skulle vara kul att få en andra chans, att kunna sopa bort alla spåren från min (faktiskt) enda utanför-lagen-utflykt vad gäller program på min (relativt nya) MacBook.
Viktigt: Om ovanstående bryter mot någon regel så behöver jag såklart inte få något svar på den programspecifika frågan - men var filerna göms skulle vara intressant, ur en rent kunskapssynvinkel.