Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Posta ditt OS X screenshot här

Tråden skapades och har fått 3600 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag tror att du står i toppen av Mattisborgen och fotar mot helvetesgapet.
Annars kan jag tänka mig att det är i lite nordligare delen av Dalarna kanske?
Vild gissning

Ursprungligen av RockyMontana:

Jag tror att du står i toppen av Mattisborgen och fotar mot helvetesgapet.
Annars kan jag tänka mig att det är i lite nordligare delen av Dalarna kanske?
Vild gissning

Bra gissning.

Fotot är taget från toppen av Skuleberget, Höga Kusten. Fantastisk natur, landhöjningen är nästan 300 meter på 9000 år. Det var en hyffsad promenad upp till toppen, distansen var 600 m och stigningen 260 m ungefär. Sådär 45% lutning alltså. Men utsikten var värd det. Vi satt där uppe i ett par timmar och bara njöt. Sen skulle man ju ner också. Det fanns en linbana. Kostade 50 spänn. Dyrt. Men vi tog den ändå.

  • Medlem
  • Öland
  • 2006-07-23 11:49
Ursprungligen av Mattias A:

Bra gissning.

Fotot är taget från toppen av Skuleberget, Höga Kusten. Fantastisk natur, landhöjningen är nästan 300 meter på 9000 år. Det var en hyffsad promenad upp till toppen, distansen var 600 m och stigningen 260 m ungefär. Sådär 45% lutning alltså. Men utsikten var värd det. Vi satt där uppe i ett par timmar och bara njöt. Sen skulle man ju ner också. Det fanns en linbana. Kostade 50 spänn. Dyrt. Men vi tog den ändå.

jag hade kunnat satsa pengar på att den var från Sahara

Vad är det för fint med den?
En kvinna med bäbisrosa utsvängda byxor på sig, i bar överkropp och en likadan med bäbisblå byxor istället, som står och smeker på varandra...
Dessutom står de i en sjukhusmålad ful trappuppgång... Haaallå?
Vad är det som är som är så fint skapat med det, om inte att hon visar brösten, om hon hade haft en ganska täckande skjorta på sig hade du inte haft bilden, eller hur, för då hade den inte varit "lika fint skapad", säger mina förutfattade, men ganska erfarna tankar.

Ursprungligen av RockyMontana:

Vad är det för fint med den?
En kvinna med bäbisrosa utsvängda byxor på sig, i bar överkropp och en likadan med bäbisblå byxor istället, som står och smeker på varandra...
Dessutom står de i en sjukhusmålad ful trappuppgång... Haaallå?
Vad är det som är som är så fint skapat med det, om inte att hon visar brösten, om hon hade haft en ganska täckande skjorta på sig hade du inte haft bilden, eller hur, för då hade den inte varit "lika fint skapad", säger mina förutfattade, men ganska erfarna tankar.

Vad som är fint skapat är ganska subjektivt och svårt att debattera om.

I övrigt är förvånad över att så många verkar ha något emot den nakna människokroppen. Många tycks skämmas över den och det är sorgligt. Jag ser inget problem med bilden med tjejerna ovan. Man ser lätt mer bar hud under en dag på en någorlunda välbesökt badstrand. Jag tror att många kan ha något emot att tjejerna smeker varandra, men hade den varit mer accepterad om det istället varit en kille och en tjej som smekte varandra?

Jag sa dessutom halvnakna i mitt första inlägg, inte helnakna.

Nej, för det är skillnad att skapa konst i den bemärkelse att det ska vara konst, det är en helt annan sak att ta foton på kvinnokroppen i den bemärkelse att barn ska ha den som wallpaper.
Jag har ingenting emot nakna kroppar som är gjorda på ett konstnärligt sätt, men det där är inte för att vara konstnärlig, utan för att exponera den kvinnliga kroppen, det är en skillnad. Visst, man kan ha babeZ och modelZ som bakgrundsbild och gömma sig bakom att det är "konst", men vilken annan konst har ni intresse av isåfall?
Jag tycker det nästan blir att smutskasta konsten att kalla exponering av kvinnan för konst.

Jag tycker det är lika fånigt att ha en kille och en tjej som bakgrundsbild.
Däremot, vad säger du om att ha två män som bakgrundsbild?
Då är man helt plötsligt "gaaaaay", och då skulle jag vilja se er gömma er bakom att det är "konst".

RockyMontana, du råkar inte vara lite frigid?

Nu avslutar vi denna diskussion och återgår till vad tråden handlar om.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Nu avslutar vi denna diskussion och återgår till vad tråden handlar om.

Doktor G och RockyMontana:
Om jag var som ni skulle jag lyda en Seniormoderator! 99mac är till för mac-diskussioner. En och annan offtopic-mening lite då och då är väl kanske okej, men politiska diskussioner hör inte hemma här...

Låt en trevlig tråd förbli en trevlig tråd, snälla.
Vi kan väl försöka hålla oss till reglerna så att det är trevligt att besöka 99mac?

Mvh/T

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2006-07-23 12:41
Ursprungligen av himynameisjonas:

Här är mitt screenschot:
http://himynameisjonas.net/misc/bild_1.jpg

Hur får man Adium att se ut så?

Ursprungligen av dunberg:

Hur får man Adium att se ut så?

Enfärgad bakrund med 5% transparent. typ.

Ursprungligen av himynameisjonas:

Här är mitt screenschot:
http://himynameisjonas.net/misc/bild_1.jpg

Var hittar man den itunesikonen?

Ursprungligen av eskimo:

Var hittar man den itunesikonen?

jag har dessvärre glömt bort var jag hittade den där ikonen.

Ursprungligen av eskimo:

Var hittar man den itunesikonen?

iTunes-ikonen?
Om du menar dubbelnoten som är i menyfältet så är det inte iTunes utan Last.FM
http://www.last.fm

Ursprungligen av RockyMontana:

iTunes-ikonen?
Om du menar dubbelnoten som är i menyfältet så är det inte iTunes utan Last.FM
http://www.last.fm

http://interfacelift.com/icons-mac/details.php?id=1859

Var den i docken jag menade, hittade den nu.

ByteController

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-07-23 19:39
Ursprungligen av Mikael E:

Kan vara ByteController.

Snyggt, tack!

Tack för tipset på ByteController.

Jag har tröttnat lite på standardutseendet så nu ser det ut så här. Menyerna gillar jag verkligen. De känns betydligt mer lättlästa än tidigare.

Ursprungligen av Björn Leander:

Tack för tipset på ByteController.

Jag har tröttnat lite på standardutseendet så nu ser det ut så här. Menyerna gillar jag verkligen. De känns betydligt mer lättlästa än tidigare.

Snygga ikoner! Var har du hittat dessa?

Klockren bakgrundsbild hörudu

Ursprungligen av RockyMontana:

Klockren bakgrundsbild hörudu

Tack. Jag hittade den på MacDesktops. Det är den första som heter In memory of a real tree.
http://www.macdesktops.com/?res=TRUE&category=399

Ursprungligen av RockyMontana:

Men Björn:
Hur har du ändrat menyerna och dropdown-menyerna?
Det kan omöjligt bara vara bytecontroller?

A-ha. Då förstår jag vad du menar. Jag trodde att du bara var ute efter ByteController.

Menyerna är ändrade med ShapeShifter. Temat som använts heter Eternal 1.2. Jag har ändrat färg på Dock med med ClearDock.

Är det bara med ByteController alltså? Jag ser bara iTunes-kitet, och resten är ju exe-filer... *förvirrad*

Ursprungligen av keptang:

Snygga ikoner! Var har du hittat dessa?

De heter Iindicons och finns på The Iconfactory.
http://www.iconfactory.com/pp_listing.asp

Ursprungligen av RockyMontana:

Är det bara med ByteController alltså? Jag ser bara iTunes-kitet, och resten är ju exe-filer... *förvirrad*

Det är bara den första filen som slutar med .zip som du behöver. Öppna den filen så kommer programmet fram. Lägg det t ex i programmappen och kör det därefter.

Senast redigerat 2006-07-24 11:06

Men Björn:
Hur har du ändrat menyerna och dropdown-menyerna?
Det kan omöjligt bara vara bytecontroller?

Äsch, rackans bananer, Shapeshifter var inte Universal ännu. :/
Jag väntar helt enkelt, eller har ni något liknande program som redan blivit UB, och som gör samma sak?

Björn:
Tack för tipset, ska genast fixa min dock, har letat efter ett sådant program. wheeho

Synd att Shapeshifter inte fanns som UB dock...
Men det kommer väl snart hoppas jag.

Finns det några preferences till Cleardock? Typ så man kan ändra färg, eller är det endast transperant som gäller?

Ursprungligen av RockyMontana:

Finns det några preferences till Cleardock? Typ så man kan ändra färg, eller är det endast transperant som gäller?

Man kan ändra fyllningsfärg och kantfärg. Du kan lägga transparens från 0 till 100 % på båda.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-24 13:53
Bevaka tråden