Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken är den bästa MSN-klienten?

Tråden skapades och har fått 42 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2006-07-25 14:06

"Man skulle ha möjlighet att minimera allt bloatat skräp och bara ha text och små radavstånd."

ja, det kan man ju med adium? (jag har bara en liten lista med minibilder + namn + status, det går att minimera ännu mer men det känns onödigt)

Inte vad jag sett iallafall?
När var hur?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-07-25 22:37

http://www.adiumxtras.com/ Har en hel del gottigheter, har för mig det finns teman som gör det väldigt kompakt och old school.

• Medlem
  • 2006-07-26 06:48

först - minimera med "Inställningar: Utseende > kontaktlista" (med listlayout "tiny" t ex och fönsterstil "gruppbubblor" + 81 pixlars bredd gör det väldigt smått hos mig)
ta sen hem smått och trevligt av t ex statusikoner och sånt på adiumextras som d99gnu tipsade om ovan...

• Medlem
  • International user
  • 2006-07-27 20:36

Kan säga direkt att 0.95 Final av aMSN är bra mycket stabilare än 0.96 RC1
Gjorde misstaget att uppgradera till den och ja, hej då stabilitet.
Allt som allt är det bara aMSN som uppfyller alla mina krav. Ser helt ok ut och har tveklöst flest antal funktioner.

Jag är rätt nöjd med Adium just nu som det är faktiskt.
Förutom den bärande delen, nämligen File-transfern, den suger kamel.
Därför har jag börjat se mig omkring efter andra multi-klienter som har en bättre transfer-funktion.
Någon som har några tips?

Ursprungligen av RockyMontana:

Jag är rätt nöjd med Adium just nu som det är faktiskt.
Förutom den bärande delen, nämligen File-transfern, den suger kamel.
Därför har jag börjat se mig omkring efter andra multi-klienter som har en bättre transfer-funktion.
Någon som har några tips?

Det skulle jag också vilja ha tips på. Hittar ingen jag trivs med lika bra som med Adium, men att det går så segt att skicka filer stör mig.

• Medlem
  • Ale
  • 2006-08-26 12:58

Att det går segt är för att den använder Jabber för MSN. Det gör de flesta andra multi-klienter också, tex Miranda till Windows. Är inte Adiums fel att det går så långsamt alltså.

Vad ska man då välja om man vill att det ska susa på lite snabbare? Funkar aMSN bättre?

• Medlem
  • Täby
  • 2006-08-26 17:51

jag brukar klistra in en länk till filen på min ftp istället för att skicka den över adium... skitsmidigt... och går snabbt

• Medlem
  • Ale
  • 2006-08-26 21:31
Ursprungligen av kainen:

jag brukar klistra in en länk till filen på min ftp istället för att skicka den över adium... skitsmidigt... och går snabbt

Jag brukar skicka en http://www.skype.com länk istället webbkamera stöd, snabba filöverföringar via NAT etc etc på alla plattformar.

• Oregistrerad
  • 2006-09-03 11:19

filöverföring?

Hej alla

Jag själv kör msn-messenger och det fungerar utmärkt. MEN jag har lite problem med filöverföring - ibland och till vissa av de vänner som har PC. Varför är det så? Jag kan ta emot en bild eller en ljudfil ifrån en kamrat, men han kan INTE ta emot ifrån mig. VARFÖR?

Det finns säkert ett svar på detta nånstans på foruumet, men jag har letat och kunde inte hitta, så jag chansar här...

Problemet ligger ju i att en kontaktlista på 200 pers inte är så lätt att övertala att byta nät...

Bevaka tråden