Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes snabbkommando för volymen

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det nåt snabbkommando för att höja/sänka volymen i iTunes?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2006-09-02 20:55

Äpple + pil upp eller ner

Ursprungligen av Jetwash:

Äpple + pil upp eller ner

När jag ligger i soffan med MacBooken kopplad till stereon e de lite bökigt med paden.

Patetiskt enkelt, tack!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-08 19:57

Du får nog förklara dig lite bättre, botvidsson. Vilken typ av snabbkommando är det du menar?

1) Tangentbordskombon inne i iTunes är äpple (aka kommando aka fornminne aka kringla) + pil upp/ner precis som Jetwash säger.

2) Vill du ha ett liknande snabbkommando fast globalt, så att du kan ändra volym från vilket program som helst utan att behöva aktivera iTunes är det nog enklast att skaffa något av de program som klarar detta.

Själv kör jag Synergy av gammal vana, men det kostar några dollar och det finns alternativ som är gratis, t.ex. You Control: Tunes. Det finns ett gäng andra gratisalternativ också, men jag har aldrig testat något annat än Synergy så jag kan inte uttala mig om dem.

3) Om du har blåtand i både dator och mobiltelefon kan du styra iTunes från telefonen med Salling Clicker/. Själv kör jag Sallings gratistillägg till den inbyggda "fjärren" i min K700i.

Är det inte alls detta du menar - tala ur skägget!

tack tack, nu ät livet lite lättare...

1
Bevaka tråden