Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac växer till 24-tum

Tråden skapades och har fått 99 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Michael Nord:

Verkligen underligt, AppleStore erbjuder 3GB som 1x2GB + 1x1GB...

Ja, varför inte bara 2x2GB? En del av oss har faktiskt tvångstankar kring siffror :">

• Oregistrerad
  • 2006-09-06 15:31

Oj. Beslutsångest 20 eller 24 tum ???
4000 extra för den större. Behöver man 24"? Blir den FÖR stor på skrivbordet?

Hjälp

• Medlem
  • International user
  • 2006-09-06 15:34
Ursprungligen av 526:

Oj. Beslutsångest 20 eller 24 tum ???
4000 extra för den större. Behöver man 24"? Blir den FÖR stor på skrivbordet?

Hjälp

24 tum är riktigt sjysst. Men jag vet inte om man behöver det. Men coolt är det i alla fall

• Medlem
  • Boston
  • 2006-09-06 15:37

Håller helt med föregående talare. Jag hade bestämt mig för att beställa en 20" så snart dom uppdaterade processorn men nu är frågan om det inte skulle bli en 24". Tråkigt med 2-3 veckors leveranstid.

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-09-06 15:44
Ursprungligen av Gurra:

Håller helt med föregående talare. Jag hade bestämt mig för att beställa en 20" så snart dom uppdaterade processorn men nu är frågan om det inte skulle bli en 24". Tråkigt med 2-3 veckors leveranstid.

Betänk också att det betyder 2-3 veckor innan den påbörjar sin resa till dörren. Sen dröjer det ytterligare 2-3 veckor innan TNT hittat vägen hit med paketet. Så sanningen är 4-6 veckor skulle jag tippa på.

*dreggel*

Jag är som vanligt ledsen för grafikkorten. Gamla kretsar...
Annars jättetufft med nya 24-tummaren!

Ahhhh... den med en TV-lösning.. i hallen... på väggen..iPhoto som slumpvis väljer bilder när den är idle

Sweet

Jag tycker alltid det känns som att skärmytan krymper ju längre tid man har datorn, så jag skulle inte tveka en sekund på att välja 24". Upplösningen kan aldrig vara för stor. Har en 20-tummare idag.

• Oregistrerad
  • 2006-09-06 15:47

Men är 24" lika bra och skarp som 20" ???'
Själva bildskärmen alltså.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2006-09-06 15:51

Dundercooolt!

Nu kan man även köpa en iMac för under 10k!
Då känner man nästan för att köpa en iMac istället för en MacBook...
När blir MB uppgraderade??

Och när uppdaterades Apple-sidan?

• Oregistrerad
  • 2006-09-06 15:59

24" beställd.

• Medlem
  • 2006-09-06 15:55

Var inne och snurrade på MacForum här i Götet och gick in på Apples sida där det stod om nyheterna. Fick reda på detta innan dem i butiken. Ballt. Fast tydligen skulle de släppts redan igår kväll.

Nu får ni fanemig ta och övertala mig om att en 20-tummare är såååå mycket bättre än en 17-dito. Annars köper jag fasen en sjuttontummare med *riktiga* graffekortet.

/Fredrik

Snygg, men var är den nya macbook:en? Det blir väl inte bara ny processor i iMac:en hoppas jag. Känns surt att konkurrenterna annonserat sina nya laptops när Apple fortfarande kränger gammal skit

Kanske på tisdag? Hoppas, hoppas....

Nå, 24-tummaren känns som den ultimata allt-i-ett lösningen för den lilla lägenheten. TV, musik och dator.

Ursprungligen av crownswe:

Snygg, men var är den nya macbook:en? Det blir väl inte bara ny processor i iMac:en hoppas jag. Känns surt att konkurrenterna annonserat sina nya laptops när Apple fortfarande kränger gammal skit

Allt i sinom tid. iMacen var betydligt äldre än MacBooken, det brukar gå minst 6 månader mellan uppdateringarna för det mesta. Det är troligare att MacBook Pro uppdateras före dessutom.

Jämför själv:
iMac: 10 januari 2006.
MacBook Pro: 24 april 2006.
MacBook: 16 maj 2006.

Apples lanserar inte nya modeller uteslutande efter processorer, så jag tror det är fel att tro att det alltid finns en ny Mac runt hörnet så fort Intel tryckt ut en ny processor.

Och för det tredje så brukar Apple koncentrera sig på en sak i tagen, dessutom.

Ursprungligen av Adrian B:

Apples lanserar inte nya modeller uteslutande efter processorer, så jag tror det är fel att tro att det alltid finns en ny Mac runt hörnet så fort Intel tryckt ut en ny processor.

Du har förmodligen rätt, men än så länge vet vi ju inte om Apple ändrar lite i sina strategier i och med bytet till Intel.

Verkligen sköna produkter de har nu med mini och iMac. Alternativen att konfigurera iMac är ju också rätt många nu.

• Medlem
  • 2006-09-06 15:59

ATI Radeon X1600 med 128 MB ??? Hur sjutton var det nu, skulle det vara mycket bättre med mer minne? värt de där sjuhundra??

/Fredrik

Ha ha, som vanligt trixar apple med grafikkorten. X1600 är bättre än 7300GT

Då ska det snackas iMac 24"

Äntligen!

En sån där sak ska jag helt klart ha. Så vad säger ni? Värt de extra pengarna för den snabbare 2.33ghz processorn? För det bättre grafikkortet?

• Medlem
  • Vellinge
  • 2006-09-06 16:46

definitivt inte för grafikkorts- eller processoruppg. jämfört med de mindre modellerna, utan enda argumentet är den större skärmen imho

Ja, skärmen är ju den enda anledningen man vill ha en sån där. Men rent prestandamässigt kanske det inte är värt 2440kr för 170Mhz extra. Är det stor skillnad på grafikkorten i övrigt då?

Firewire 800 är ju inte fel heller...

• Oregistrerad
  • 2006-09-07 20:03

Köpte min imac för inte längesen alls, så nu så uppdaterar dom skiten och min kostar hälften av det jag köpte den för. Hoppas hela företaget går i konkurs

• Oregistrerad
  • 2006-09-07 20:50
Ursprungligen av Rocik:

Köpte min imac för inte längesen alls, så nu så uppdaterar dom skiten och min kostar hälften av det jag köpte den för. Hoppas hela företaget går i konkurs

Så farligt är det inte.. Jag tror inte jag kommer känna speciellt stor skillnad på imac core duo och den core 2 duo jag får nu. Läste jämförelsetesterna på anandtech, och skillnaden mellan core duo och core 2 duo är minimal.

Att du däremot förlorat 512mb ramminne och 2500kr billigare dator måste ju däremot vara tristare.

Apple vet verkligen hur man irriterar sina kunder genom sitt förbannade smusslande med priser hit och dit. Hade jag inte fått byta ut min 2 veckor gamla iMac till den nya 64 bitars core 2 duo, så hade jag förmodligen lämnat företaget och kört Linux på en hemmabyggd burk istället.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2006-09-07 21:47
Ursprungligen av Rocik:

*Skratt* Samma här, samma här. Jag köpte i och för sig min 20" iMac i januari en vecka efter att den hade släppts och titta vad som hänt nu! Jag sitter bara här och garvar åt att Apple verkligen kan släppa sådana här datorer och så tänker man på hur mycket pengar egentligen som gick åt datorn och sen nu så kostar datorn hälften av det priset man köpte det för. Lite roligt dock.

• Medlem
  • Norrköping
  • 2006-09-07 22:57
Ursprungligen av Rocik:

Ärligt talat, hur länge sen?

Ja, jag noterade det, ordning och reda här på 99mac

Ursprungligen av Rocik:

Med tanke på att det gått 8 månader sedan förra uppdateringen så var det ytterst väntat faktiskt, det är ju så hela branschen fungerar, inte bara Apple. Vill man slippa sådana överraskningar så köper man när en produkt just är släppt. Annars är det bara att njuta över den produkt man har och inte tänka så mycket på allt annat som finns.

• Oregistrerad
  • 2006-09-08 00:52
Ursprungligen av Adrian B:

Ja, jag noterade det, ordning och reda här på 99mac

Med tanke på att det gått 8 månader sedan förra uppdateringen så var det ytterst väntat faktiskt, det är ju så hela branschen fungerar, inte bara Apple. Vill man slippa sådana överraskningar så köper man när en produkt just är släppt. Annars är det bara att njuta över den produkt man har och inte tänka så mycket på allt annat som finns.

Lätt för en administratör med närmre 10 000 inlägg på ett mac-forum att säga.

Men för vanliga dödliga så är det kanske inte en sån självklarhet. Definitivt inte förståelsen att 20" gått ner 2300kr. Förbannat dålig stil av Apple med sitt hemlighetsmakeri och att de inte ens säger till trogna kunder att "vänta med att köpa till nästa vecka. Då släpper vi en nyare mdell"

Jag kan nästan bli lite irriterad på deta, trots att jag fick byta min nyinköpta intel imac mot den nya..

Slog ihop tråden med inlägg fråm diskussionen "Då ska det snackas iMac 24"".

Mod.

Med två iMacs hemma trodde jag att jag var nöjd. Så fel man kunde ha.

Man lär visst kunna ha 3GB minne också. Varför 3GB? Förlorar man inte hela idén med att "montera parvis"? Den här dual-channel historien. (1x2GB +1x1GB)

Bevaka tråden