Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fråga om snabbkommando i ID CS2

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-07 00:09

Är på jakt efter ett snabbkommando för att permanent återgå till pilverktyget när textverktyget är valt. Dvs inte vanliga ctrl för att tillfälligt få fram pilen. Någon som sitter och tjuvhåller på detta?

Jag har gjort ett eget snabbkommando för just det: "ctrl+v".
Detta eftersom det vanliga kommandon "v" inte funkar i textläget.

Det finns några sådana som man bör ändra i IDCS2.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-07 07:55

Tack för tipset, misstänkte att det var den bästa lösningen, dvs med eget snabbkommando. Är iofs till en nybörjare, men jag kan hjälpa henne göra ett eget snabbkommando. Alt+V känns som ett bra kommando att komma ihåg, så det skall nog inte vara några problem.

• Medlem
  • 2006-09-07 21:11
Ursprungligen av rasta:

Tack för tipset, misstänkte att det var den bästa lösningen, dvs med eget snabbkommando. Är iofs till en nybörjare, men jag kan hjälpa henne göra ett eget snabbkommando. Alt+V känns som ett bra kommando att komma ihåg, så det skall nog inte vara några problem.

Alt+V är inget bra kommando eftersom det är ett tecken: ‹

Hovra med muspekaren över verktygen så ser du vilka kommandon de har.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-07 21:35
Ursprungligen av Baron:

Alt+V är inget bra kommando eftersom det är ett tecken: ‹

Hovra med muspekaren över verktygen så ser du vilka kommandon de har.

Jodå, vilka de vanliga kommandona är har jag bra koll på. Men jag kan trösta dig med att alt+v ändå inte fungerar att använda på en PC, eftersom man då får upp en prompt med info om kortkommandostatusen. Så det blev i själva verket alt+skift+v till slut.

• Medlem
  • International user
  • 2006-09-07 10:43

Ett annat sätt är Äpple-Shift-A (Avmarkera allt) och sedan snabbtangent för valfritt vektyg.

Senast redigerat 2006-09-07 13:11
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-07 11:03
Ursprungligen av Wire:

Ett annat sätt är Äpple-Shift-A (Avmarkera allt) och sedan snabbtangent för varfritt vektyg.

Just det. Funkar såklart.

Personligen håller jag bara ner kommando-tangenten, klickar varsomhelst, och slår sedan kortkommandot

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-07 21:00
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Personligen håller jag bara ner kommando-tangenten, klickar varsomhelst, och slår sedan kortkommandot

Jodå. Nu var det i detta fallet en PC, men samma idé men med ctrl istället funkar ju också.

• Medlem
  • 2006-09-07 21:38

Frågor som gäller hur du får InDesign att fungera på PC kanske du ska vända dig till ett PC-forum med.

På en mac blir alt+skift+V: «

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-07 21:55
Ursprungligen av Baron:

Frågor som gäller hur du får InDesign att fungera på PC kanske du ska vända dig till ett PC-forum med.

På en mac blir alt+skift+V: «

Indesign är alltid Indesign. Oavsett PC/Mac. Och min fråga från början rörde inte en specifik tangentkombination utan huruvida det fanns något snabbkommando för en specifik funktion i programmet. Att sedan just kombinationen ovan krockar med ett snabbkommando i Macen bryr sig kunden i detta fall troligen föga eller intet om eftersom hon kör just - PC. Jag fick några bra tips på lösningar som funkar i detta fall - så jag är mer än nöjd.

Tack för er hjälp allesammans.

Senast redigerat 2006-09-08 06:40
1
Bevaka tråden