Det verkar vara en massa skumt med iDVD. När man har gjort klart ett DVD-projekt i iDVD och vill fullfölja genom att bränna en DVD-R så fungerar det ibland - och ibland inte. Vad som händer:
1. trycker på burn
2. laddar i en dvd-r-skiva - har testat både apple och infinity´s.
3. iDVD börjar med sina 4 steg och när man kommer till steg fyra - som verkar vara själva bränningsprocessen. Ja, antingen spottas skivan ut och iDVD fortsätter bränningsprocessen eller så fortsätter processen med skivan inne i driven. och ingenting händer således.
Jag har kört både första superdrive-enheten A03an och nu har jag A05an. båda har jag haft samma problem med har även läst igenom apples diskussionsforum och det är ett ofta förekommande fenomen!? varför?
jag kör i och för sig en pioneer inköpt ifrån Macoteket - alltså inte en Apple-original - men detta fenomen uppstår även på original.
i systeminfo har jag "fullt stöd" för disc burn. och jag kan bränna med toast och disc burn.
men, efter att ha försökt bränna i iDVD och provar att bränna i Toast, för att se om skivan blivit bränd - så fungerar det inte - men i Discburner (finder) fungerar det!?!?
Ja, vad skall man säga - jävligt fräckt med iDVD - men mindre roligt när man inte kan "få ut" sina produktioner.