Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iDVD-strul!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det verkar vara en massa skumt med iDVD. När man har gjort klart ett DVD-projekt i iDVD och vill fullfölja genom att bränna en DVD-R så fungerar det ibland - och ibland inte. Vad som händer:

1. trycker på burn
2. laddar i en dvd-r-skiva - har testat både apple och infinity´s.
3. iDVD börjar med sina 4 steg och när man kommer till steg fyra - som verkar vara själva bränningsprocessen. Ja, antingen spottas skivan ut och iDVD fortsätter bränningsprocessen eller så fortsätter processen med skivan inne i driven. och ingenting händer således.

Jag har kört både första superdrive-enheten A03an och nu har jag A05an. båda har jag haft samma problem med har även läst igenom apples diskussionsforum och det är ett ofta förekommande fenomen!? varför?

jag kör i och för sig en pioneer inköpt ifrån Macoteket - alltså inte en Apple-original - men detta fenomen uppstår även på original.

i systeminfo har jag "fullt stöd" för disc burn. och jag kan bränna med toast och disc burn.

men, efter att ha försökt bränna i iDVD och provar att bränna i Toast, för att se om skivan blivit bränd - så fungerar det inte - men i Discburner (finder) fungerar det!?!?

Ja, vad skall man säga - jävligt fräckt med iDVD - men mindre roligt när man inte kan "få ut" sina produktioner.

Jag har också råkat ut för detta ett flertal gånger men efter att jag har sparat om projektet som jag har jobbat med så verkar det som att det fungerar mycket bättre.

• Oregistrerad
  • 2003-02-03 02:20

Så sent som i förra veckan (tror jag) hade Macotekt en rad om att Pioneer A05 fortfarande inte stöder iDVD men det kanske rättades till med iLife?

1
Bevaka tråden