Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple på photokina

Tråden skapades och har fått 79 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av capojava:

Riktigt kul, alla mina önskemål infriades i Aperture 1.5! Hoppas att den dyker upp i Software Update snart.

For users of the previous version it is to give a free Upgrade.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-25 17:45

Fucking skiiiiii*. Inget skoj, bara meningsfulla saker som ett eventuellt fungerande Aperture. Får trösthandla en ny Nano... Nån som vill köpa en repig, blodig 4GB nano med min flickväns namn på baksidan..?

Ursprungligen av c5j:

Fucking skiiiiii*. Inget skoj, bara meningsfulla saker som ett eventuellt fungerande Aperture. Får trösthandla en ny Nano... Nån som vill köpa en repig, blodig 4GB nano med min flickväns namn på baksidan..?

Nej! Men har du en Macbook Pro C2D? så köper jag den...

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-25 17:48
Ursprungligen av c5j:

Fucking skiiiiii*. Inget skoj, bara meningsfulla saker som ett eventuellt fungerande Aperture. Får trösthandla en ny Nano... Nån som vill köpa en repig, blodig 4GB nano med min flickväns namn på baksidan..?

va heter din flickvän?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-25 18:15
Ursprungligen av c5j:

Fucking skiiiiii*. Inget skoj, bara meningsfulla saker som ett eventuellt fungerande Aperture. Får trösthandla en ny Nano... Nån som vill köpa en repig, blodig 4GB nano med min flickväns namn på baksidan..?

Min morsa behöver en. 850 kr?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-25 17:47

Blir denna uppdatering av Aperture gratis blir jag riktigt glad på Apple får jag säga.. Mycket efterlängtade funktioner!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-25 17:49
Ursprungligen av desh:

Blir denna uppdatering av Aperture gratis blir jag riktigt glad på Apple får jag säga.. Mycket efterlängtade funktioner!

Vad jag har läst verkar vara en gratis uppdatering. Smart Apple.

  • Oregistrerad
  • 2006-09-25 17:57

Officiellt stöd för oss MacBook användare!

"Run Aperture on any Intel-based Mac. Any desktop, including Mac mini, iMac, and Mac Pro. Or any notebook, including MacBook and MacBook Pro."

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-25 18:03
Ursprungligen av marko:

Officiellt stöd för oss MacBook användare!

"Run Aperture on any Intel-based Mac. Any desktop, including Mac mini, iMac, and Mac Pro. Or any notebook, including MacBook and MacBook Pro."

Kärlek!! Underbart!

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2006-09-25 17:48

dohh, ingen uppdaterad macbook. Jag sneglar på pc. =(

  • Medlem
  • 2006-09-25 18:02

Hoppas de släpper det fritt att installera på vilken dator man vill... det är lite ironiskt att det funkar på en Powerbook, men inte på en dual G4.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-25 18:12

Vad jag spontant undrar är hur ett GMA950as grafikkort plötligt blev tillräckligt snabbt för att räkna på RAW bilder? Eller lägger dom över detta på CPU:n?

  • Medlem
  • 2006-09-25 19:23
Ursprungligen av desh:

Vad jag spontant undrar är hur ett GMA950as grafikkort plötligt blev tillräckligt snabbt för att räkna på RAW bilder? Eller lägger dom över detta på CPU:n?

Man kan väl utan att överdriva säga att det fanns utrymme för att göra programmet snabbare... Det är nog det enda program som jag inte skulle bli förvånad om det helt plötsligt blev dubbelt så snabbt.

För övrigt verkar det vara bra uppdateringar. Flera saker som gjort att jag aldrig skulle kunna använda det har de fixat.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-09-25 20:24

Jisses - Apple did it again! Fem av mina viktigaste önskemål infrias. Nu stannar jag med Aperture - det blir inte Lightroom för mig:

1. Referensat filsystem om man vill.
2. Adjustements presets
3. Color by color controll
4. Better sharpen tool
5. Metadata presets

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-09-25 20:49

Ja det fixade allt jag saknat med Aperture och gör mitt sug att byta från Lightroom ännu större, trots Beta4... Nån som vill sälja sitt Aperture?

Jag är nöjd

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-09-26 08:12

Alla ni som gnäller på att inga MB och MBP uppdateringar kom kan titta på vad mässan heter - once more

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-09-26 08:22
Ursprungligen av boris91:

Alla ni som gnäller på att inga MB och MBP uppdateringar kom kan titta på vad mässan heter - once more

Educause? Har svårt att koppla det till MBP dock :/.

Ursprungligen av xtimmyx:

Educause? Har svårt att koppla det till MBP dock :/.

Mässan heter Photokina, och när Apple håller en pressträff där bör man inte förvänta sig annat än fotorelaterade produkter.

Visst hade det varit trevligt med nya MBP också, men de kommer väl så småningom. Inget att hetsa upp sig över.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-09-26 12:11

Oj tyckte det stod att vi skulle kolla vad nästa mässa heter :).

Bevaka tråden