Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svart text i InDesign CS2 blir fyrfärgs svart i PDF

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I mina InDesign dokument (bundlad till bok) är texten svart (standard svart i InDesign c=0, m=0, y=0, k=100). Allt ser OK ut i InDesign. När jag exporterar till PDF från InDesigns egna PDF export (från boken) blir all text, c=100, m=100, y=100, k=100.

Hur bär jag mig åt så att det blir c=0, m=0, y=0, k=100 i PDF filen vid export från InDesign?

Jag har även försökt stänga av färghanteringen, men det blir samma resultat som ovan. User Guide böcker ger inte heller svar på min fråga.

Tacksam för hjälp!

Normalt sett så brukar fyrfärgssvart bero på felaktiga färginställningar, men om du har stängt av färhanteringen så lär det inte vara det.

Du säger att färgen är 100% i alla kanaler.

Då låter det för mig som om du använt "Passmärke" istället för svart - kan det stämma?

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Normalt sett så brukar fyrfärgssvart bero på felaktiga färginställningar, men om du har stängt av färhanteringen så lär det inte vara det.

Du säger att färgen är 100% i alla kanaler.

Då låter det för mig som om du använt "Passmärke" istället för svart - kan det stämma?

Tack för hjälpen, Richard!

Problemet försvann!

Jag har precis samma problem här på jobb. Det löser sig dock när jag endast använder mig av fönstret "color". Skriver jag in värdena där så blir 0, 0, 0, 100. Skriver jag in värdena i "kontrolpanelen" ändras dock värdena om till rgb direkt och visar sendan något helt annat i fönstret "color". Vet dock inte om detta är det problemet du har..

1
Bevaka tråden