Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny hemsida, tips och råd angående design?

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-10-24 12:35

Ser väldigt bra ut

Jag har webbläsaren att alltid vara i samma bredd som om man kör maximerad i 1024x768 (har 1280x800 på min laptopen)
Ett tips från mig är iaf att sidan ska kunna få plats i en 1024x768 upplösning så att man inte stänger ute folk som har lägre upplösning, men sen får du göra vad du vill med det tipset.

(Baserar detta på att jag besökte en sida som var anpassad för 1280x1024 som även hade en irriterande bakgrundsmusik vars kontroll låg längst ner på sidan och som inte kunde nås)

• Oregistrerad
  • 2006-10-24 17:24
Ursprungligen av Alf Nif:

Ser väldigt bra ut

Jag har webbläsaren att alltid vara i samma bredd som om man kör maximerad i 1024x768 (har 1280x800 på min laptopen)
Ett tips från mig är iaf att sidan ska kunna få plats i en 1024x768 upplösning så att man inte stänger ute folk som har lägre upplösning, men sen får du göra vad du vill med det tipset.

(Baserar detta på att jag besökte en sida som var anpassad för 1280x1024 som även hade en irriterande bakgrundsmusik vars kontroll låg längst ner på sidan och som inte kunde nås)

Roligt att du nämner detta, eftersom jag och min kodar kompis kom på detta i helgen, vi håller på att göra allt mindre, och vi har börjat med själva kodandet.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2006-10-31 16:19

http://home.no/klurigheter/volume45/

Vi håller just nu på med kodning och skriver recensioner till starten. Hoppas på December tidigast, senast nyårsdagen.

• Oregistrerad
  • 2006-11-01 10:21

VI SÖKER:
Medarbetare till hemsidan som har ett intesse för Rapp och Hip Hop. Hör av er till mig eller Adzam 1. Om ni är intresserad...

• Medlem
  • Lund
  • 2006-11-01 20:11

Ser ju ut som att det blir bra till slut.

Ett litet tips bara: Döp inte toppbilden till banner.jpg om ni inte vill att den ska plockas bort av alla adblockers.

Bevaka tråden