Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nedladdade filer blir osynliga i Finder

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-10-28 10:35

hej.
jag har ett lite skumt problem, varje gång jag tar hem en fil från internet ska den ju hamna i "downloads" mappen, det gör dom också men dom är dolda eller nåt. för att se filerna i finder måste jag antingen söka efter dom i spotlight eller markera filen i "nerladdade filer" fönstret i safari och välja "visa i finder". Då dyker dom upp i "downloads" mappen.

vad är det som är galet?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-30 14:16

Samma problem här

Finns redan en tråd om det här problemet:

http://www.99mac.se/mac-os-x/105997-refresh-av-skrivbordet.html

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-31 13:20

Har samma problem i 10.4.8 på min Mac Mini, det är dock intermitent och tyvärr så verkar inte den andra tråd som föregående postare hänvisar till lösa probemet heller? Någon som har en idé om vad problemet kan vara?

//PDa

• Medlem
  • Gävle
  • 2006-11-01 15:29

i den andra tråden finns en länk till något som heter nudge.plugin, detta ska tydligen lösa problemet. jag har installerat den men jag fattar inte hur man ska använda den.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-02 15:25

Nudge är en plugin för högerklicksmenyn i Finder. Högerklicka på en tom yta i den folder som inte uppdateras ordentligt och välj "nudge" (eller vad det nu står i menyn, minns inte riktigt) så skall foldern uppdateras. Motsvarar alltså "refresh" på en windowsdator.

Nu verkar det inte riktigt hjälpa något vidare om man går efter resultaten i den andra tråden...

1
Bevaka tråden