Jag skulle personligen absolut köpa iMac före eMac eftersom den förra säkert är en bättre dator, men med 17 tum kostar den 5.500:- mer än eMac och jag fick intrycket av att ekonomi var en avgörande faktor + att jag fortfarande får en bild av hur 7 åringarna hänger och dinglar i teleskoparmen och vickar och petar på den stackars skärmen så att den snabbt blir ledsen. (Men jag underskattar kanske "ungarna"...)
En 3ccd kamera är ju ett fantastiskt verktyg man tom kan använda för TV om man vill. Men återigen om det handlar om grundskolan och egna skolprojekt för utbildning och nöje så skulle jag köpa 3 st Canon MV500 för samma pengar (varav en behöver vara MV500i med DVin så att materialet lätt kommer bort från HD). En bra kamera även om den inte är lika robust eller alls ger samma kvalitet som en stor och kraftfull 3chippare.
Nej förresten jag skulle köpa 4 (!) på postorder från Tyskland (där jag själv köpt kamera) http://www.hificomponents.de/ Här kostar MV500i ca 6000 styck inkl moms och frakt med försäkring.
Sen får man tänka på att om kameran även används vid redigering för att logga och batcha så slits kameran väldigt mycket. Hade det varit mina pengar hade jag tänkt billigt, bra och funktionellt för ändamålet, och satsat på kvantitet framför kvalitet.
[ 25 Oktober 2002, 13:01: Meddelandet ändrat av: Earth ]