Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kostar Leopard?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-10-16 23:51

Kostar uppdateringen till Leopard någonting för oss som har nuvarande OsX? Kanske är en dum frånga, men har aldrig varit med om en Os uppdatering (stor sådan) sedan jag blev Mac-annvändare.

Mvh - Simon

Även om det inte är säkert så kommer den troligen att kosta, och troligen kommer man att behöva köpa fullversionen som troligen kommer att kosta strax över tusen kronor.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-16 23:56

$129 för alla (inget uppgraderingspris) är en lågoddsare.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-17 00:03

nån som vet om man har 50% även på det med csn-kortet?

  • Oregistrerad
  • 2006-10-17 00:14
Ursprungligen av mao_z:

nån som vet om man har 50% även på det med csn-kortet?

Inte omöjligt, men jag tror inte det...

  • Oregistrerad
  • 2006-10-17 00:21

jag tror det är 50% på tiger just nu med csn-kortet om du bara köper en licens men det är nog fullpris på familjepaket tror det är det på alla familjepaket

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-10-17 22:24

OK tack för svar... hoppas vi får rabbat med Mecenat kortet sen efteråt.. osX kostar juh ca 6-700kr nu tror jag.

Rätt märkligt att man inte erbjuder uppgraderingspriser. Men hade man gjort det så hade nog en ny licens kostat lite mer istället.

Jag tror inte Leopard blir något undantag för hur det varit tidigare, same procedure as last year...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-11-14 18:13

Okay, surt att man ska behöva betala mer pengar in i en gammal dator... Men tror ni att det är någon idé att köpa uppgraderingen? Vad är det som man inte kan klara sig utan som följer med Leopard?

Det är förmodligen inget som slutar att fungera i datorn om du väljer att inte uppgradera men det är nog många som ändå vill ha det senaste som självklart kommer att innehålla saker vi inte förstår hur vi kunde klara oss utan!

Egentligen kan man väl säga att den dryga tusenlappen är ett uppgraderingspris, för vem köper ett Mac OS nytt, antingen får man det inkluderat i datorn eller så uppgraderar man, eller?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-15 23:08
Ursprungligen av fredrik_bt:

Egentligen kan man väl säga att den dryga tusenlappen är ett uppgraderingspris, för vem köper ett Mac OS nytt, antingen får man det inkluderat i datorn eller så uppgraderar man, eller?

Vid Zeus! Du har rätt!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-15 23:11

Hmm, fast jag tycker nästan att ett *uppgraderingspris* borde ligga på säg 500 Skr? Jag menar, det regnar väl inte pengar i Sverige?

1000kr är väll hur billigt som helst med jämförelse till vad MS kommer att ta för vista. och apple gör dessutom ett operativsystem som är värt att betala för.

  • Oregistrerad
  • 2006-11-17 12:19

Det har alltid (dvs. så länge som jag har haft studentrabatt iaf ) varit 50% på Apples programvara med studentrabatten. Oavsett vilken programvara, även familjepaketet av OS X.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2006-11-17 17:28

Trevligt att vara student då...

Ursprungligen av ahmedmo:

Trevligt att vara student då...

Vi kanske kan hävda att vi går i livets hårda skola

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2006-11-17 18:09

Leopard? jag skall precis uppgradera från Panther till Tiger

hälsn. "fegisen"

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2006-11-17 19:05

På tal om kostnader... kostar Vista?

1
Bevaka tråden