- boris91
- Medlem ●
- Huddinge
Tjata på din arbetsgivare.. det funkar, ibland!
Det är det jag har gjort, och han har inget emot det. Däremot så har it-enheten sitt att säga, det går nämligen INTE att köra Mac på ett kommunalt kontor serru. IT-Nisse påstår att det inte går att koppla in till intranätet vilket jag tror är bullshit, han vet inte hur man gör helt enkelt. Jag får finna mig i det tror jag, om jag fortsättningsvis vill få support på mitt PC-junk!! Han var liiite nyfiken sist när jag hade PB:n på skrivbordet iaf...det bådar gott.
Det är det jag har gjort, och han har inget emot det. Däremot så har it-enheten sitt att säga, det går nämligen INTE att köra Mac på ett kommunalt kontor serru. IT-Nisse påstår att det inte går att koppla in till intranätet vilket jag tror är bullshit, han vet inte hur man gör helt enkelt. Jag får finna mig i det tror jag, om jag fortsättningsvis vill få support på mitt PC-junk!! Han var liiite nyfiken sist när jag hade PB:n på skrivbordet iaf...det bådar gott.
Alldeles fullständigt sant! Dom jäävlarna vet inte hur man gör!
AHAHAHHAHAH!!!
Min gamla it-kille skolan hade, han allowade inte Windows Update, hans förklaring: "Men du, det är såhär serru.. vi sysslar ju inte med sånt där." "Sånt där som vadå?" "Ja nymodigheter.."
Efter mycket om och men så blev det så här!
Notera gärna de fina nallarna i bord'en ....
Det som saknas är..heh, Macen, en ref monitor, 2 studio monitorer och en förstärkare + lite annat smått och gott! sen kan jag arbeta hemifrån! Uppdaterar bilden när allt är på sin plats!
Detta är nog den nyaste bilden jag har:
Hm, stolen ser lite obekväm ut. Får du inte ont i ryggen?
Hm, stolen ser lite obekväm ut. Får du inte ont i ryggen?
...jo ryggstödet som har ramlat av går att klämma ner mellan sittplattan och ryggstödshållaren, men den hamnar på på ett nästan lika obehagligt sätt. Siktar på en ny stol i julklapp, hade tänkt mig en IKEA SKRUVSTA, skrivbordsvarianten. Synd att den inte finns med salongsvariantens klädsel bara... ¬.¬
Någon som har något att säga om den stolen?
Skulle dom byta alla datorer inom kommunen mot Macintosh, så skulle it-enheten decimeras med minst halva styrkan! IT-Nisse som jobbar inom min enhet sliter häcken av sig, för det är haverier och fel helaa tiden. Förra nissen jag snackade med sa faktiskt att han skulle bli utan jobb om alla använde Mac! Han är inte kvar tyvärr, kommunkärringarna körde slut på honom ändå....
Skulle dom byta alla datorer inom kommunen mot Macintosh, så skulle it-enheten decimeras med minst halva styrkan! IT-Nisse som jobbar inom min enhet sliter häcken av sig, för det är haverier och fel helaa tiden. Förra nissen jag snackade med sa faktiskt att han skulle bli utan jobb om alla använde Mac! Han är inte kvar tyvärr, kommunkärringarna körde slut på honom ändå....
Jag ska nog försöka få någon position inom moderaterna och få partiet att förespråka Mac
Jag ska nog försöka få någon position inom moderaterna och få partiet att förespråka Mac
Du kanske borde börja med att själv köpa en Mac någongång Boris
Du kanske borde börja med att själv köpa en Mac någongång Boris
Mac kostar mycket pengar, jag har inte pengarna, därför kan jag inte köpa en Mac.
Tobias: Just det jag menade, man kan ju få fram avtal för skolor/myndigheter med Mac. Fast då behöver man antagligen göre en övertygande presentation för IT-ministern.. :rolleyes: Hmm.
Mac kostar mycket pengar, jag har inte pengarna, därför kan jag inte köpa en Mac.
Risken ar ju att politikerna sager samma sak:) "Mac kostar mcyket pengar, vi har inte pengarna, darfor kan vi inte kopa mac"
Då kan du väl börja med att verka för att olika myndigheter och skolor ska gå över till Mac. De kör fortfarande värdelösa PCs.
Julpiffad iMac. Det blev faktiskt till för att en julstjärna trillade ner där bakom, blev ganska snyggt. En bugg som blev en feature kan man säga...
BTW. God Jul på er alla!!
Snyggt:) Nästan som philips Ambilight Tv apparater:P xD
Julpiffad iMac. Det blev faktiskt till för att en julstjärna trillade ner där bakom, blev ganska snyggt. En bugg som blev en feature kan man säga...
BTW. God Jul på er alla!!
snyggt ljus. men iövrigt inte snyggt...
Så här ser det ut på mitt skrivbord just nu. Mer bilder och anteckningar på http://www.flickr.com/photos/kihlbom/sets/72157594418112802/
Mycket imponerande. Vad är det för arbete du har? (för jag antar att ingen har behov av tre skärmar hemma)
Mycket imponerande. Vad är det för arbete du har? (för jag antar att ingen har behov av tre skärmar hemma)
Webbutvecklare i egen firma, och hobbyfotograf. Hemma använder jag MacBook:en (och en Mac mini kopplad till TV:n).
Jag är på gång att skaffa en ny bordsskiva samt ett par ben till mitt skrivbord (ska ersätta en av de röda hurtsarna). Återkommer med en ny bild någon gång efter jul/nyår.
Möblerade till det när jag inte orkade ha bättre för mig. Datorn längst till vänster kör Linux, används mest till att visa film på. Skärmen i mitten är kopplad till iBooken som står uppställd på ett hemmagjort laptopställ.
Capojava:
SÅ JÄVLA SNYGGT!!!
Lätt avis!!
Jag är rätt så ny i Mac-skötsel och vill gärna ha lite hjälp av Er som har erfarenhet. Jag har kompletterat med rubr bilder och i hastigheten satt ett par bilder på fel plats? Nu vill jag byta dem mot rätta bilder - men jag kan inte få bort de som sitter fel. Hur gör jag för att rensa bort felen så jag kan sätta dit de rätta bilderna. Stort tack till de som kan hjälpa mej!!