Säkert ett bra val med en Canon 400d!!
Tänkte utvidga diskussionen lite, trots att den borde vara över nu...
Jag köpte mig en begagnad Nikon D1, med flera år på nacken, nästan samma upplösning som min mobil osv osv, dock naturligtvis med DOF vilket saknas på mobilen... =P
Valet var inte så svårt för mig, jag har en del optik sedan många år, och kameran skulle ersätta en (eller faktiskt två) analog Nikon från övre proffsklassen, så jag ville inte sakna några funktioner på min digitala kamera.
Visst har man funderat lite över om det inte är lite dålig kvalitet, kanske är den färdig för skroten snart... man blir juh lite hispig när man satsat på flera år gammal digital teknik. Men inte bör den skrotas inte!! Den fungerar felfritt, vill man kan man välja att konvertera upp RAW-bilden till typ 11 Mpixel vilket absolut räcker för utskrifter på våran 50" printer på jobbet. Och kameran kan allt, inte minst så kan den överleva ett fall, den är juh byggd som en stridsvagn, inte plastig som en hel del av de andra modellerna (så gott som alla väl?).
Så jag är supernöjd, vi har en D70 på jobbet som också är underbar, kanske fixar den vitbalans osv lite enklare och smidigare än min D1, men rätt exponerade så är bilderna från D1 överlägsna D70n trots en massa pixlars skillnad
Tja!