Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta en bild av ditt skrivbord

Tråden skapades och har fått 3113 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Tjena Calle, Det finns Samsungs Magic Tune till macosx. Jag har inte testat än men ska göra det. Tycker också som du att det är värdelös färgåtergivning. Jag ska ändå uppgradera min skärm Till Cinema Display 23 efter Macworld Expo.

Mattias L: Det stämmer bra. Det en sådan lampa jag har.

  • Medlem
  • Simrishamn
  • 2006-12-26 14:00

http://hannesp.se/images/skrufstahd.png

Städat på mitt ~/Desktop, men inte på min desktop...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-26 15:52

Såhär ser det ut i mitt lilla studentrum. Det är en 17-tummare jag har.

Skaffade nytt skrivbord idag. Snillrik konstruktion med inbyggd sladdgömma. Scannern ligger dessutom gömd under mittenluckan som Pussel försöker tassa sig in i.

Ursprungligen av eternit:

Skaffade nytt skrivbord idag. Snillrik konstruktion med inbyggd sladdgömma. Scannern ligger dessutom gömd under mittenluckan som Pussel försöker tassa sig in i.

Var hittade du det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-31 11:33
Ursprungligen av eternit:

Skaffade nytt skrivbord idag. Snillrik konstruktion med inbyggd sladdgömma. Scannern ligger dessutom gömd under mittenluckan som Pussel försöker tassa sig in i.

Pussel matchar dina datorer till färgerna bra!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-31 14:09

Ja, katten verkar som en perfekt komplement till Macarna och Macarna passar katten. Ska nog skaffa en söt svart å vit katt, jag med.

Gott Nytt År eternit och Pussel!

Så här ser mitt skrivbord ut just nu, en macbook 1.83 med en 22 tums skärm som storebror.:p

Ursprungligen av Macgoransson:

Så här ser mitt skrivbord ut just nu, en macbook 1.83 med en 22 tums skärm som storebror.:p

mmm... macbooken är smidig

Ganska nice

IKEA! Jag norpade sista exemplaret i Linköping. Tror inte de får in fler.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2006-12-31 15:33

Fett fräsht enernit!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-31 17:14

Mysig skärm.. Känner igen den, men minns inte varifrån..

Gott nytt år till Er alla

för den som är ute efter en 22a så är det samma platta i mirais skärmar som benq och Samsung... OCH billigare...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-01-01 17:27

Tack för förslaget.. Den där ser mäktig ut i alla fall

eternit: Jäkla mysig katt du verkar ha! E ju nestan så man själv skulle skaffa en svart vit krabat själv... :rolleyes:

Tack för kommentarerna om Pussel! Han är 50% norsk skogkatt och 50% huskatt.

Om du var intreserad av Skärmen är det en Fujitsu Siemens 22 tum, den finns hos siba, dom enda som har just den där skärmen nästan, den funkar felfritt, riktig bra skärm för dom där pengarna, plus att den är otroligt stilren och snygg.;)

  • Medlem
  • 2007-01-09 00:29

Gå sen in på www.pricerunner.se så hittar du den för femhundra spänn mindre än på SIBA

Ursprungligen av Macgoransson:

Om du var intreserad av Skärmen är det en Fujitsu Siemens 22 tum, den finns hos siba, dom enda som har just den där skärmen nästan, den funkar felfritt, riktig bra skärm för dom där pengarna, plus att den är otroligt stilren och snygg.;)

om Korsriddaren var lite uppmärksam så heter den lika, men dom ser inte lika ut, kolla lite nogrannare nästa gång, foten är en annan, en nyare version... ha en bra dag:)

  • Medlem
  • 2007-01-10 00:29

Jo men jag såg att de hade olika fötter, men antog att det berodde på att det var olika årsmodeller av samma skärm. Skit samma vilken fot den har om den kostar 500 spänn mindre

Ursprungligen av macgoransson:

om Korsriddaren var lite uppmärksam så heter den lika, men dom ser inte lika ut, kolla lite nogrannare nästa gång, foten är en annan, en nyare version... ha en bra dag:)

Hallå där.

Tänkte att jag skulle bidra med en bild på mitt skrivbord.

www.valinta.se/temp/bilder/skrivbord.jpg

Är dock ute efter ett nytt, ett relativt litet, svängt hörnskrivbord som får plats i just hörnet som ni ser och sedan sträcker sig ut efter långsidan. Tips mottages gärna.

Mvh,
Jesper

Jag har en ett år gammal Fujitsu siemens skärm. 19" Wide skärm å den har bränt fast en massa skräp... Windows startmeny sitter fint kvar i nederkant, nåra ikoners konturer är permanenta... Ja, litsan kan göras längre. Men till det possitiva är att inte en pixel har dött. Det är alltid något.

Jag vet itne om det bara är jag som lyckats bränna in menyraden på min platta dataskärm, eller om det fins flera?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-08 19:50

Flyttade för ett tag sen och har inte hunnit fixa nån vettig skrivbordslösning i min lilla etta ännu. imacen är därför placerad i skamvrån i ivarbokhyllan sålänge.

99 Cribs i mitt lilla rum bakom köket:
bild

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-09 19:42

Man måste ju ha något för att överleva MWSF 2007

Nu har jag uppdaterat mitt skrivbord så då är det dags med en ny bild. För den som inte kommer ihåg hur det såg ut tidigare så var det så här:

Det "uppdaterade" skrivbordet ser ut så här:

Lite nya prylar, mindre rörigt och en hurts utbytt mot ett T-ben från Ikea:cool:

Ny lampa också

PS. Försöker komma på hur jag ska få sådana däringa thumbnails som vissa har men lyckas inte. Skulle inte den funktionen kunna finnas med som standard i det avancerade postningsverktyget så att man slipper hålla på att försöka komma ihåg det?

Bevaka tråden