Lustigt att jag för ett par timmar sen skrev om avsaknaden av hetska smutskastningstrådar på 99musik (Mårre: menar inte alls ditt inlägg här!).
Dom av er som följer med i nyheterna hos svenska IDG vet att så fort det kommer en nyhet om ett säkerhetsproblem eller ett programfel i en Microsoft-produkt, så finns efter 45 minuter 20 bitska kommentarer från anti-Microsoft-rörelsen.
Microsoft är inte guds bästa barn och har inte alltid gjort felfria produkter, men efter att ha arbetat fem år på detta företag så ser jag saker på ett annat sätt (jag hade bla ansvaret för Windows 3.11 i Norden och godkände att det släpptes (gick till RTM) med 28.000 kända buggar).
Det är klart att ett OS med fjörtiadertonmiljoner rader kod har buggar. Lika självklart som det är viktigt för pressen förmedla dessa problem till användarna. Men tyvärr överdrivs problemen just bara för att det är Microsofts produkter och när det gäller svenska IDG inbillar jag mig att säkerhetsproblemartiklarna ibland tas upp för att förlaget skall ha en motpol till de positiva artiklar de skriver om Microsoft.
Hupp, nu har jag väl skämt ut mig riktigt :-)?