Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Linux/Gnome

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2005-03-10 22:49

Japp!
Prova gärna Mandrake, på www.mandrakelinux.com du kan iofs välja att hämta Mandrake move, så behöver du inte installera alls, utan kör direkt från CD'n!
PhotoShop rippoffen heter GIMP & finns numera även till Windows - självklart gratis även till Windows!

kallback: jämför det med vilket standard-tema som helst från fluxbox så jo.. även din väldigt rensade screenshot är klottrig

pf: om man verkligen vill köra både windows och linux så tycker jag att lilo är skönast som bootloader.. grub är modernare.. men strular klart mer.

ARDOUR - ett DAW på frammarch, funkar väl som inspelare. dock, e det fel tema på grejjerna för min del, för slött och pilligt arbetsätt - likt många andra plattformars jozware i steinbergs-sfären, emagic och cakewalk som ex... även om det säkert inte e där på långa vägar ännu...

@volantiz mjo jag fick stänga av en hel del innan jag tyckte de va okay med KDEt...

  • Oregistrerad
  • 2005-03-11 08:40

...håller med Volle, LILO är klart stabilare än GRUB.

Är det nån som har provat?

http://www.agnula.org/

Det är en dedikerad musik/linux/dist

Jag har inte provat själv men är lite nyfiken.

Jag har för mig att det finns minst två till projekt som gör liknande saker men kommer inte på namnen.

nope - men jag laddar ner det och testar vettja!! --> debian dist.

Här är länkar till fler dedikerade musik/linux/dists

http://www.linuxmusician.com/index.php?option=weblinks&Itemid=4&topid=2

dedikerad musak dist AGNULA project/ debian based/ [DeMuDi] var det tyvärr för mkt pill med för att få fart på diverse annan lös hårdvara och program jag vill åka på, då jag kör allt-i-ett dator med nätkontakt/ grafik m.m..

- således var jag tillbaka på tidigare linux-dist rätt snabbt... men ska man bara åka ljud kan det bli ett nais alternativ till mac + PC då det ju utvecklas lite på denna front även om det kanske inte går så rackarens fort för pularna att skriva ihop grejjer - men jag måste säga att det är en beundransvärd skara folk som lägger ner sin tid på det hela...

(programmen som inkluderas i agnula disten kan man ju iaf plocka ner och åka på om man vill)

Bevaka tråden