Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AARGH! Låg volym ut ur Logic

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fattar inte vad som är fel. Försöker bounca en låt men det blir så låg volym på den.
Har plockat 5dB på mastern me kompressor och limiter men vanliga mp3:or låter 10dB högre, fattar inte?

Okej. Jag har kompressor på ALLA kanaler i mixen och mosar skiten ur allt och sen har jag för skoj skull plockat 10dB med kompressor och limiter (-9dB RMS!!!), men en ballad låter fortfarnde högre.

Är det nån inställning i Logic som är fel eller? Hade inte såna här problem i Cubase SX2. Blir galen snart...

Jag förstår inte riktigt vad du menar med "plockat". Om du ställer in en kompressor att dämpa 10db när den får jobba, så måste du ju kompensera med gain out på kompressorn.
Hur hög nivå har du på mastern? Är det låg volym där så är det klart att det blir samma låga nivå på den bouncade filen.

Jag kanske är helt fel ute och missförstår din fråga helt iof?

Alltså, jag har satt taket på limitern till -0.1dBFS och RMS (medel) volymen ligger runt -9dBFS.

Hur jävla lite dynamikomfång har dagens musik egentligen? Kanske får skapa en ny tråd om det...

1
Bevaka tråden