Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Korg Legacy 1995:- på MB

Tråden skapades och har fått 77 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2005-04-27 15:59

Det kan man göra på sidan, jag tipsade pf om.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-04-27 18:15

Nu har jag också blivit 1995:- fattigare kanske också lycklig hoppas
jag efter det PF skrev så blir jag lite orolig men jag är optimist det blir bra.

  • Medlem
  • 2005-04-27 18:54

Tonight where gonna party like its 1995:-

Ursprungligen av Kloon:

Tonight where gonna party like its 1995:-

HAHA!

  • Medlem
  • 2005-05-04 20:14

Hämtade tidigare ikväll mitt paket från MB.

Det innehåller kontrollern, gula patchkablar samt USB-sladd.

Men ingen dokumentation eller CD!

Någon annan som drabbats av detta?

Ursprungligen av ordo:

Hämtade tidigare ikväll mitt paket från MB.

Det innehåller kontrollern, gula patchkablar samt USB-sladd.

Men ingen dokumentation eller CD!

Någon annan som drabbats av detta?

Jajjemänsan :rolleyes:
Det är ett separat paket man ska få med, men säljaren på musikbörsen glömde det så jag fick gå tillbaka och hämta det

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2005-04-27 19:28

Tjoho! alla legacy köpare°!!

Köper din äkta MS10/20 nu är den bara osmidig och man kan inte spara ljud, luragärna på mig en gammal häck utan minne....

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2005-04-27 19:56

Jag hade nog klippt en om det funkat i min laptop men en 450MHz med win2000 e nog lite trögt...

Vid närmare eftertanke... Jag tror jag väntar en eller två månader och köper en av era Legacy för 1500 bagare istället..

Fan va sugen man är.... Men det har blivit mycket prylar på sistone...

  • Medlem
  • Skövde
  • 2005-04-27 21:24

Jag var inne på musikbörsen i Gbg idag för att köpa ett legacy-paket, men de hade inte kommit. De skulle komma runt den första. Hatar att vänta....

OT: Passade förresten på att spela på ett demo-ex av CME UF5 när jag var där, men jag måste säga att jag var minst sagt inte imponerad. Klaviaturet var så plastigt att de t o m andades plast. Hatar den där speciella plast-typen under mina fingrar också...usch...och nu lät jag excentrisk också...jaja..

  • Medlem
  • 2005-04-27 21:32

Då lär du ju hata legacycontrolern än mer, maken till svampplastigt klav har jag aldrig varit maken om :rolleyes:

  • Medlem
  • Skövde
  • 2005-04-27 21:41

Steve, kontrollern till legacy kan jag hantera. Är van vid microkorgen sedan något år tillbaka, så det är inga problem... Klavet är inte vad jag skulle vilja kalla svampigt förresten, det är snarare mer trampolin och hårt, men funkar ganka bra ändå. Svampigt är snarare att du lägger en tangent på en blöt tvättsvamp och trycker till. Tar lite tid innan tangenten återhämtat sig och det finns inget självklart stopp i "båtten".

OT igen: Däremot om man köper ett klaviatur, för just själva klaviaturets skull (vilket inte är fallet i legacy) så måste det verkligen vara bra grejer. CME såg bra ut på bild, men när jag kände på pottarna och slidersarna så andades det lågbudget (iofs så har de aldrig hävdat något annat faktiskt). Det är synd att lagt ut pengar på ett fint chassi som antagligen tål det mesta, då allt annat känns bräckligt. Jag gjorde inte det testet, men det kändes som om att man kunder rubba en slider genom att blåsa på den...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-04-27 23:22

Ang detta med limiten: Det har inte varit någon tydlig info - eller ingen, beroende på hur man ser det - ska man behöva läsa 190 sidor manual för något man redan kan, liksom? Inget om att "varning, detta är din näst sista registrering" eller liknande - nothing, nada. I dessa virustider osv när folk installerar om sina datorer på löpande band; ja, man installerar ju även om för att testa andra partitioneringar osv... FEM gånger får man göra detta. Ultrakorkat!

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2005-04-27 23:29

Är prissänkningen ett sätt att få folk att köpa nya licenser? så kan man sälja klaviaturen till sina crackpolare?? helt sjukt att ha ett system för säkerhet som drabbar de som köpt produkten... tajko...

Hu, jag har ett dilemma! Har nyligen sålt litet prylar för att kunna köpa en beggad kopia av Reason 2.5, när Musikbörsen plötsligt börjar sälja Korg Legacy för 1995:-! :eek:
Nu är frågan - Reason eller Legacy?

Reason

+ Älskar arbetssättet, allt är så smidigt
+ Busenkelt att spela live, om jag får för mig det
+ Enkelt att dela låtar med medmusiker
- Stereotypt (?) sound
- Kommer dröja innan jag har råd med en kontroller

Legacy

+ PRISET!
+ Tuffa ljud, från vad jag har hört från demosar
+ Ultracool kontroller! ...
- ... som inte är speciellt spelvänlig?
- Är i desperat behov av trumloopar/sampling som man inte
får med

Vad säger ni?

Sorry, hahaha. Crackpolare. Haha. Kör ni lite crack sen space'ar loss på ms-20'an? Wooo. Feta vibbar. Crackno straight out of da box.

Jaaaa, jag vet. Off-topic och meningslöst. Men det är sent, jag är uttråkad och väntar på att gå till jobbet. Måste ju göra något. Haha.

Men visst, kan hålla med. De där olika authorize systemen som alla tillverkarna håller på med kan vara lite fifiluriga stundtals. Har inte ens brytt mig och läsa så noga vad det stod i Native Instruments papper. Jag bara körde på och authorizade via nätet. Men kanske får läsa det där bättre. Men tror iofs inte det är någon fara i slutändan. Handlar bara om ett mail för att fixa det isf.

  • Medlem
  • 2005-04-28 09:00

En fråga till batmannen och PF:

Ni kör väl båda Reason? hur funkar MS-20 controllern om man känner för att använda den med Reason 3 t.ex.?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-04-28 12:41
Ursprungligen av eXode:

En fråga till batmannen och PF:

Ni kör väl båda Reason? hur funkar MS-20 controllern om man känner för att använda den med Reason 3 t.ex.?

Funkar skitbra med Reason, programmet svarar när man vrider på rattarna, very good.

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2005-04-28 09:25

Legacy har väl ingen sequencer? Bara ett pack med syntar å effekter.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-28 09:26

Exode: Vet inte riktigt än för jag har inte fått den än, men den borde ju funka tycker jag Kör med mitt Oxygen 8 än så länge

  • Medlem
  • 2005-04-28 09:32

Jag tycker dock inte att någon här ska säga vilken av de två du ska köpa utan du får fråga dig själv. Vad vill jag ha/Vad behöver jag? Läs sedan på ordentligt vad de olika paketen erbjuder och utgå från frågeställningen ovan.

  • Medlem
  • 2005-04-28 09:34

batmannen: Ah, ok. Du får avlägga rapport när du fått paketet

  • Medlem
  • 2005-04-28 12:50

Ah, toppen. Om det bara gick att modda bort klaviaturet på den så hade det varit perfa.

Ja och sen skulle signal från patchkablarnas in/ut routa CC meddelanden så man kan använda patchkablarna/portarna när man patchar kablar i andra program, t ex Reason. Hehe. Tänk själv och sittar där och dra en kabel från NN-XT in i Maelstromen med hjälp av en MS-20 sladd.

Eller vänta, det där hade blivit onödigt jobbigt. Haha. Men hade funkat som en live-ploj grej. Lite galen vetenskapsman sådär. Uhm right.

bartez: Äpplen eller päron?

Reason och Korg Legacy är väldigt olika produkter som gör helt olika saker (om än med visst mått av överlapp). Vad du ska välja beror helt på vad du behöver mest: en komplett virtuell studio eller ett trepack syntar. Båda har för- och nackdelar (även om jag skulle sätta upp lite andra saker än du gjort). Starta en egen tråd tror jag är bäst om du vill ha mer råd eller bara bli mer förvirrad.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-28 17:01

Licensstrulet har löst sig tack vare Mats på EM Nordic. He is da man!

  • Oregistrerad
  • 2005-04-29 00:25

Det är ju bud på att slå till (hårt). Tyvärr saknar jag pengarna...

  • Medlem
  • International user
  • 2005-05-02 18:34

Efter vånda så köpte jag en Korg Legacy idag som är installerad och klar
nu. Hade jag inte köpt den så hade nog jag förmodligen ångrat mej bittert.
Men nu har jag den sen glöm mitt gnäll om kontrollenheten inte alls så tokig att spela på lite stumma tangeter men helt okej.
Får riktigta nostalgikänslor när man skruvar på den härligt hade en riktig Ms-20 för över tjugo år sedan som jag tyvärr gjorde av med men
har jag ju denna som jag också kan spara ljuden den andra riktiga Ms-20 fick man skriva upp inställningar när man hade rattat in nåt häftigt ljud lite bökigt.
Med andra ord en smilade lycklig Peo.

Slog också till i förra veckan, mycket nöjd. Jag tycker också att jag var hårdare mot kontrollern när jag testade den första gången i butik än nu när jag verkligen satt med den hemma. Hade en MS-20 (och MS-10 och 2xSQ-10) när det begav sig, och jag fick tillbaks samma känsla av att sitta och skruva ljud på den här. Stabil och responsiv mjukvara, och "Legacy Cell"-läget innehöll en hel del riktigt inspirerande ljud.

Wavestationemuleringen är inte heller att leka med. Mycket nöjd!

Bevaka tråden